این آمار قربانیان حملات ائتلاف آمریکا، کمتر از ارزیابی گروههای غیردولتی مانند «ایروارز» است، افزایش 132 نفری را نسبت به تلفات غیرنظامیان در 30 آوریل نشان می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد در حملات به اصطلاح ائتلافی که آمریکا از سال 2014 فرماندهی آن را بر ضد گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق سوریه برعهده دارد تاکنون دست کم 484 غیرنظامی کشته شده اند.  

این آمار  که ائتلاف آمریکا به صورت ماهانه اعلام می کند و کمتر از ارزیابی گروههای غیردولتی مانند «ایروارز» است، افزایش 132 نفری را نسبت به تلفات غیرنظامیان در 30 آوریل نشان می دهد.   

این ائتلاف، کاهش شاخصهای مربوط به محافظت از غیرنظامیان را تکذیب کرد و گفت افزایش شمار کشته ها به افزایش سرعت عملیات در مناطق پرجمعیت شهری برمی گردد.  

نیروی ماموریت مشترک ماه گذشته اعلام کرده بود از آغاز عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش در سال 2014 تاکنون دست کم 352 غیرنظامی کشته شده اند. 

گروه ناظران «ایروارز» ماه گذشته اعلام کرده بود در حملات هوایی ائتلاف تاکنون حدود سه هزار غیرنظامی کشته شده اند.   

اواسط آوریل سازمان دیده بان حقوق بشر ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را به اتخاذ نکردن «تدابیر پیشگیرانه لازم» برای جلوگیری از کشته شدن دهها غیرنظامی در حمله هوایی ماه گذشته به مسجدی در شمال سوریه متهم کرد.   

این سازمان حقوقی در گزارشی که درباره حمله هوایی شانزدهم مارس گذشته به مسجد عمر بن خطاب در روستای الجینه در استان ادلب منتشر کرد افزود: « به نظر می رسد نیروهای آمریکایی تدابیر پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان اتخاذ نکرده اند.»   

بر اساس آمار دیده بان حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به روستای الجینه که در کنترل گروههای مخالف و تکفیری قرار دارد 49 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.   

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار