به نوشته ایندیپندنت، محبوبیت حزب کارگر انگلیس شش درصد از حزب محافظه کار بیشتر شده است.

حزب کارگر انگلیس گوی محبوبیت را از حزب محافظه‌کار ربود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد برای نخستین بار از زمانی که جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس شده، میزان محبوبیت این حزب از حزب محافظه کار بیشتر شده است.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در گزارشی نوشت: نتایج نظرسنجی نشان می دهد اکنون حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین با چهل و پنج درصد، شش درصد بیشتر از حزب محافظه کار با سی و نه درصد، محبوبیت دارد.

نتایج نظرسنجی سِرویشن که روز یکشنبه از طریق ایمیل انجام شد، نشان می دهد پس از انتخابات عمومی در هشتم ژوئن، میزان محبوبیت حزب کارگر افزایش یافته است.
هرچند زمانی که ترزا می، نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار برگزاری انتخابات عمومی را در این کشور پیشنهاد داد، حزب کارگر بیست درصد از این حزب عقب بود، اما اکنون توانسته است حزب محافظه کار را پشت سر بگذارد.

این خبرها در شرایطی منتشر می شوند که انتظار می رود ترزا می برای تقویت جایگاهش به عنوان نخست وزیر با حزب اتحادگرای دموکراتیک توافقی غیررسمی برای همکاری در رای گیری های مجلس عوام داشته باشد.

در انتخابات عمومی، حزب محافظه کار با از دست دادن سیزده کرسی حداقل کرسی مورد نیاز برای در اختیار گرفتن حداکثر مجلس عوام را از دست داد و در صورت توافق غیرالزام آور با حزب اتحادگرای دموکراتیک، دولتی اقلیت را اداره خواهد کرد. 

براساس توافق غیررسمی، حزب اتحادگرای دموکراتیک در کابینه دولت، وزیری نخواهد داشت، اما از قانونگذاری های محافظه کاران حمایت خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار