مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تعدادی نیرو از سوی بانک های استان جهت پیگیری وصول مطالبات بانکی جهت خدمت در اداره اجرای کرمان مامور شدند ولی عدم پرداخت حقوق این نیروها موجب شده که به فعالیت خود در اداره اجرا خاتمه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،رضا طالبی زاده در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان از وصول 62 میلیارد و 520 میلیون ریال از مطالبات بانک های دولتی و خصوصی طی سال گذشته در این استان خبر داد و افزود: در سال 94؛ 24 میلیارد و 300 میلیون ریال از مطالبات بانک های دولتی و خصوصی توسط اداره اجرای مفاد اسناد رسمی واصل گردید که بیانگر رشد 2.5 برابری است.

وی ادامه داد: روزانه و به طور متوسط 171 میلیون و 300 هزار ریال از مطالبات بانک ها در اداره اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان وصول می شود که با توجه به کمبود نیروی انسانی و پایین بودن تعداد کارکنان، عملکرد این واحدها در وصول این میزان از مطالبات بسیار قابل توجه است.

این مقام قضایی افزود: با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه تمامی پرونده های مطالبه مهریه بایستی در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح شوند و در مدت زمان 40 روز از اجرایی شدن این برنامه، 50 پرونده مهریه در اداره اجرای کرمان مطرح شده، این در حالیست که در طول سال گذشته فقط 30 پرونده مطالبه مهریه در اداره اجرای کرمان مطرح بوده است.

وی به کمبود نیرو برای وصول مطالبات بانک ها اشاره کرد و گفت: با تعامل خوبی که سال گذشته بین اداره کل ثبت استان و شورای هماهنگی بانک ها صورت گرفت تعدادی نیرو از سوی بانک های استان جهت پیگیری وصول مطالبات بانکی جهت خدمت در اداره اجرای کرمان مامور شدند ولی عدم پرداخت حقوق این نیروها موجب شده که به فعالیت خود در اداره اجرا خاتمه دهند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو در اداره اجرا و افزایش حجم کاری این اداره، بر اساس مذاکرات صورت گرفته با دادگستری کل استان تا زمان تامین نیروی کافی، مقرر شده بانک ها برای وصول مطالبات خود در نوبت قرار بگیرند تا امور سایر ارباب رجوعان در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار