مبتکر شیرازی توانسته ابزار‌های مهندسی پزشکی مکانیکال را که تولید آن در انحصار شرکت‌های بزرگ جهانی است بومی سازی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینی نیاشیران مبتکر شیرازی با روش مهندسی معکوس توانسته ابزار‌های مهندسی پزشکی مکانیکال را که تولید آن در انحصار شرکت‌های بزرگ جهانی است بومی سازی کند.


حسینی نیاشیران مبتکر شیرازی اظهار کرد: علاوه بر بومی سازی این تجهیزات فوق پیشرفته بسیاری از ابزار آلات جراحی مورد استفاده در اتاق‌های عمل که فرسوده و از رده خارج شده اند، تعمیر و توسط پزشکان دوباره استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به این که با بومی سازی تجهزات پزشکی و تعمیر وسایل مدرن جراحی تعجب کشور‌های سازنده این تجهیزات را برانگیخته تصریح کرد: آن‌ها با تغییر مکانیزم ساخت این وسایل تلاش کردند تا از ساخت نمونه داخلی جلوگیری شود، اما دوباره توانستیم ساخت این تجهیزات تغییر مکانیزم داده شده را بومی سازی کنیم.

حسینی نیاشیران هفت اختراع در زمینه تجهیزات مدرن پزشکی مکانیکال و لوازم جراحی مورد استفاده در اتاق‌های عمل دارد که با تولید آن‌ها کشور از واردات این گونه تجهیزات بی نیاز شده است.

وی از وجود باند‌های انحصار واردات وسایل و تجهیزات پزشکی در کشور انتقاد کرد و خواستار حمایت مسئولان برای خرید تولیدات داخلی شد.

انتهای پیام/ن

تعمیر ابزارآلات جراحی فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار