پایگاه اینترنتی وُکس در مطلبی به بررسی افزایش حملات مرگبار در آمریکا توسط سفیدپوستان راستگرا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وُکس؛ داده های به دست آمده از مرکز آرشیو خشونت های مسلح در آمریکا نشان می دهد از زمانی که دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرده است 323 نفر در تیراندازی های دسته جمعی مرگبار کشته و 1249 نفر نیز مجروح شده اند که عامل اصلی این حملات نه تنها یک مسلمان و یا یک خارجی نبوده بلکه یک شهروند سفیدپوست کاملا آمریکایی بوده است.

نتایج مطالعات اتاق فکر «آمریکای نوین» بین سال های 2001 تا 2015 حاکی از آن است که بیشتر آمریکایی ها به دست گروه های افراطی راستگرا یا سفید برترپندارهای آمریکا کشته شده اند تا سیاهپوستان و افراطی های باصطلاح مسلمان!

سفیدبرترپندار‌های عامل اصلی حملات مرگبار آمریکا در دوره ترامپ

بامداد دوشنبه بر اثر تیراندازی در لاس وگاس آمریکا بیش از 500 نفر کشته و زخمی شدند. پلیس لاس وگاس یک مرد ۶۴ ساله به نام «استفان پادوک» را به عنوان مظنون اصلی تیراندازی مرگبار در کنسرت این شهر معرفی کرد. در حالی که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود ولی پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد با وجود ادعای گروه تروریستی داعش، شواهدی دال بر ارتباط میان تیرانداز لاس‌وگاس و این گروه افراطی یافت نشده است. از سوی دیگر، سارا سندرز -سخنگوی کاخ سفید- در جلسه دیروز، به انتقاد عده ای از آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا و مرتبط دانستن آن با حادثه خونین لاس وگاس واکنش نشان داد و گفت: هنوز خیلی زود است درباره این مسائل صحبت شود.

درماه ژانویه رئیس جمهور آمریکا به منظور ارتقای امنیت ملی، با امضای یک دستور اجرایی، ورود اتباع هفت کشور جهان به آمریکا را ممنوع کرد. طی 15 سال اخیر هیچکدام از عاملان تروریسم و حملات خونین در آمریکا از اتباع این هفت کشور نبوده اند و از زمانی که دونالد ترامپ – مخالف اصلی مهاجران و سیاهان-  سفیدبرترپندارها و افراطی های راست گرا بیشترین کشتار علیه مردم آمریکا را مرتکب شده اند.

داده های مرکز آرشیو خشونت های مسلح چندین فقره کشتار جمعی را پیش از حمله لاس وگاس در آمریکا ثبت کرده است که در همه آنها مهاجم یک سفید پوست تبعه آمریکا بوده است.

همچنین طبق گزارش مرکز مطالعات کالیفرنیا بین سال های 2008 تا 2016 فقط 63 گزارش از برنامه های خرابکارنه گروه تروریستی داعش در آمریکا گزارش شده است که تقریبا هیچ یک اجرایی نشدند. در همین بازه زمانی 115 تهاجم از سوی گروه های راست افراطی و سفیدبرتر پندارها گزارش شده که فقط یک سوم آنها کنترل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار