ریس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : مدل تدوين برنامه ششم توسعه استان با حضور اساتيد دانشگاه مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

برنامه ششم توسعه استان با حضور اساتيد دانشگاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، در جلسه اتاق فكر سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كه با حضور اساتيد دانشگاه هاي استان تشكيل شد ، استفاده از نظرات و پيشنهادات جامعه دانشگاهي استان را در تدوين برنامه ششم توسعه از اولويت هاي سازمان نام برد.

وی با اشاره به جمع بندي انجام شده در كميته اقتصاد كلان با حضور اساتيد دانشگاه در خصوص نرخ رشد 8.5 درصد پيش بيني شده در برنامه ششم استان گفت: با توجه به بررسي هاي انجام شده توسط اعضاء كميته اقتصاد كلان و صاحب نظران اقتصادي و همچنين پيش بيني نرخ رشد 8 درصد برنامه ششم توسعه كشور در اسناد فرادستي و نيز با عنايت به نرخ رشد اقتصادي استان در 10 سال گذشته، نشان از تحقق آن در برنامه ششم توسعه دارد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان سهم بهره وري را در برنامه ششم 35 درصد اعلام نمود و افزود: در هدف گذاري انجام شده بهره وري كل عوامل توليد كه شامل بهره وري نيروي كار و سرمايه است بر مبناي 15 فعاليت به خوبي ديده شده و بخش هاي مختلف بايستي برنامه عملياتي خود را در اين زمينه تدوين و اعلام نمايند.

رودري الگوي تامين منابع مالي در برنامه ششم را الگويي جديد نام برد كه در آن تنها 13 درصد از منابع بودجه از محل منابع دولتي بوده و 78 درصد آن از محل منابع غير دولتي مي باشد كه در هيچ يك از برنامه هاي توسعه اي قبلي ديده نشده است.

قبل از سخنان رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اساتيد دانشگاه هاي شهيد باهنر و آزاد اسلامي  دكتر شكيبايي، رشيدي نژاد، رئيس پور، زاينده رودي و فرقاني نظرات و پيشنهادات خود را مطرح نموده و در جمع بندي نهايي مورد استفاده قرار گرفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار