اذعان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کاهش برتری نظامی این کشور در مقابل روسیه و چین

جو دانفورد در یک سخنرانی اذعان کرد روسیه و چین در حال تقویت قوای نظامی و کسب دست بالاتر نسبت به آمریکا در این زمینه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، جو دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در یک سخنرانی در دانشگاه تافتس در ماساچوست گفته است واشنگتن در حال از دست دادن برتری نظامی خود نسبت به کشورهای رقیب مانند روسیه و چین است.

ژنرال دانفورد در این سخنرانی -که در یک خبر در وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا نیز منتشر شده است- گفت روسیه و چین در قابلیت‌های نظامی خود برای رقابت با برتری سنتی آمریکا در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام داده‌اند.

او در سخنرانی خود گفت روسیه و چین در بخش جنگ‌افزارهای الکترونیک، فناوری‌های سایبری، قابلیت‌های دفاع فضایی و موشک‌های بالستیک و کروز دریایی سرمایه‌گذاری انجام داده اند و قصد آن‌ها از این امر، جلوگیری از گسترش قدرت آمریکا در اروپا و حمایت از متحدان اروپایی واشنگتن است. وی همچنین گفت روسیه روزانه آزمایش‌های نظامی مختلفی را انجام می‌دهد؛ اما به دلیل قوانین موجود در آمریکا، واشنگتن در زمان صلح نمی‌تواند این اقدامات را انجام دهد.

انتهای پیام/

اذعان دانفورد به بیشتر شدن قدرت نظامی روسیه و چین در مقابل آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار