تنگ‌تر شدن محاصره‌ی یمن جان میلیون‌ها شهروند را تهدید می‌کند

عضو جنبش مردمی انصارالله گفت میلیون‌ها یمنی برای زنده ماندن به کمک‌های پزشکی و دارویی نیاز دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان فعال سیاسی و عضو جنبش مردمی انصارالله در یمن با اشاره به حمله‌ی هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به فرودگاه بین المللی صنعا و از کار افتادن سیستم ناوبری فرودگاه گفت: پس از حمله‌ی هوایی سعودی ها، فرودگاه صنعا به کلی از کار افتاده است و هیچ پروازی در آن انجام نمی‌شود.

حسین البخیتی به پرس تی وی گفت: پزشکان بدون مرز به همین علت به نیاز فوری برای ورود به صنعا تاکید دارند، زیرا میلیون‌ها یمنی برای زنده ماندن به کمک‌های پزشکی و دارویی این سازمان نیاز دارند.

وی افزود: «تا وقتی که عربستان از حمایت سازمان ملل، آمریکا، انگلیس و شورای امنیت برخوردار باشد، درخواست‌های سازمان پزشکان بدون مرز و دیگر سازمان‌های بین المللی به جایی نمی‌رسد.

سازمان صلیب سرخ جهانی به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد آب آشامیدنی در سه شهر تعز، الحدیده و صعده رو به پایان است و صنعا، بزرگترین شهر یمن هم تا یکی دو هفته‌ی دیگر آب آشامیدنی دارد. این شرایط به علت محاصره‌ی سعودی‌ها بر یمن تحمیل شده است و اگر ادامه پیدا کند دست کم یک میلیون شهروند دیگر به بیماری وبا مبتلا می‌شوند.»

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد محاصره‌ی یمن به سرکردگی عربستان مانع از رسیدن کمک‌های انساندوستانه و بسیار ضروری به مردم صنعا پایتخت این کشور شده است.

این سازمان خیریه پزشکی بین المللی اعلام کرد: ائتلاف به سرکردگی ریاض، مجوز‌های لازم را برای پرواز‌های این سازمان از جیبوتی به صنعا صادر نکرده است. پزشکان بدون مرز گفت: بازگشایی بندر عدن که در کنترل نیرو‌های هم پیمان سعودی قرار دارد برای کمک رسانی کافی نیست.

یمن از ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون در محاصره‌ی سعودی‌ها قرار دارد. هفته‌ی گذشته، ریاض و هم پیمانانش این محاصره را تنگ‌تر کرده و همه‌ی مسیر‌های زمینی، هوایی و دریایی را به یمن بستند.

انتهای پیام/

واکنش انصارالله نسبت به محاصره مردم یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار