واشنگتن فری بیکن: آمریکا خرید آب سنگین از ایران را متوقف کرد

مقامات آمریکایی اعلام کردند دیگر از تهران آب سنگین خریداری نخواهند کرد.

واشنگتن فری بیکن: آمریکا خرید آب سنگین از ایران را متوقف کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در مطلبی نوشت: آمریکا خرید آب سنگین از ایران را متوقف کرد.

بر این اساس، دولت ترامپ خرید مواد اتمی از ایران را متوقف کرده است. خرید مواد اتمی از ایران از دوران باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا آغاز شده بود. اوباما این کار را در آن زمان آغاز کرد تا تضمین کند که ایران به توافق اتمی پایبند بماند. دولت اوباما در سال 2016 اعلام کرد هشت میلیون دلار برای خرید آب سنگین از ایران اختصاص داده است. این موضوع سبب ایجاد بحث هایی در کنگره آمریکا شد. بر اساس توافق اتمی محدودیت هایی برای ایران در رابطه با این محصول اتمی در نظر گرفته شد.

دولت اوباما بر اساس اقدامی که اعضای کنگره آمریکا آن را اقدامی غیرقانونی توصیف کردند مبلغ هشت میلیون و ششصد هزار دلار برای خرید سی و دو تن آب سنگین از ایران صرف کرد. بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی این معامله از طریق یک طرف سوم صورت گرفت. در این معامله اعلام شد اگر آمریکا می خواهد به پایبندی ایران به توافق اتمی و تداوم آن کمک کند باید خریدهای بیشتری در این رابطه از ایران انجام دهد.

با این وجود؛ مقامات ارشد دولت ترامپ در روز چهارشنبه به نشریه فری بیکن اعلام کردند دولت آمریکا بیش از این از ایران آب سنگین خریداری نخواهد کرد. برخی کارشناسان این اقدام دولت آمریکا را تلاشی برای قطع کردن دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا می‌دانند.

انتهای پیام/

دولت ترامپ از ایران آب سنگین نمی خرد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ممممممممممممممممممررررررررررررررررررررررررررررررررررگگگگگگگگگگگگ بببببببببببببببببببببببببببببببرررررررررررررر آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمممممممممممممممممممرررررررررررررررررررررییییییییییییییییییییییییکککککککککککککککککککککککککاااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خسته نشدی انقد تهدید کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
دولت محترم خواهشمندیم موشکای فاره پیمای مارو آزمایش کنیدمثل کره شمالی امریکا فکرنکنه ما ازتحریم ترسیدیم ومیخواهبم دیگه ادامه ندیم.فقط دوباره شروع کنیم انرژی هسته ای رو .مجلس.دولت سپاه ارتش وهمه یک پاسخ کوبنده وعملی بدین چون خیلی داره سکوت میشه ازاین همه حجمه ازاسراییل نهودی تا وهابیون همه تهدید میکنن .چقدرسکوت وجواب دندان شکن ندادن .تشکر
آخرین اخبار