بی‌اعتنایی دولت لهستان به هشدارهای اتحادیه اروپا

ساعاتی پس از اقدام کمیسیون اروپا به وضع تحریم‌هایی علیه لهستان، رئیس‌جمهور این کشور لایحه جنجالی اصلاحات نظام قضایی ورشو را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، ساعاتی پس از آنکه کمیسیون اروپا از گزینه به اصطلاح «اتمی» استفاده و روند وضع تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه لهستان را آغاز کرد، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، بسته اصلاحات قضایی بحث برانگیز این کشور را به امضا رساند.

در صورتی که مقامات اتحادیه اروپا از اقدام کمیسیون اروپا حمایت کنند، تحریم‌های اقتصادی متوجه ورشو خواهد بود و حق رای از شهروندان لهستانی سلب خواهد شد. این اقدام که برای نخستین بار از هنگام تاسیس اتحادیه اروپا اتخاذ شده است، در واکنش به آنچه نقض ارزش‌های دموکراتیک دولت لهستان با استفاده از اصلاحات ذکر شده خوانده می‌شود، انجام گرفته است. آسوشیتد پرس به نقل از سخنگوی رئیس جمهور لهستان گزارش داد دودا لایحه‌های اصلاحاتی را که خود پیش نویس آن‌ها را تهیه کرده بود، به امضا رسانده و به قانون درآورده است.

رئیس جمهور لهستان ضمن اعلام تصمیم خود، از این اصلاحات دفاع کرد و گفت پس از این تغییرات، نظام قضایی کشورش آزادتر خواهد شد. وی همچنین گفت این لایحه‌ها به دولت اجازه می‌دهد نظارت خود بر دادگاه‌ها را تا حد بسیاری بهبود بخشد.

اتحادیه اروپا باید برای این‌که بتواند نقض قانون به دست دولت لهستان را اعلام کند و حق رای را از شهروندان این کشور سلب کند، باید رای مثبت اتفاق اعضای این اتحادیه را به دست آورد. با این‌حال، مجارستان به طور مشخص اعلام کرده است با هر اقدام نظیر این، مخالفت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

واکنش لهستان به تحریم های کمیسیون اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار