صدراعظم اتریش: ترکیه هیچ جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد

سباستین کورتس با متهم کردن دولت آنکارا به نقض حقوق بشر، گفت ترکیه هیچ جایگاهی در اتحادیه اروپا ندارد و به عضویت این اتحادیه در نخواهد آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش، اعلام کرد ترکیه به علت رویه سیاسی که آنکارا در طول سالیان اخیر در پیش گرفته است، نمی‌تواند به عضویت اتحادیه اروپا در آید.

او در مصاحبه با روزنامه «بیلد ام زونتاگ» چاپ آلمان با بیان این مطلب گفت: «ما در ترکیه شاهد نقض جدی حقوق بشر و نقض آشکار حقوق و آزادی‌های اساسی هستیم. بنابراین من نمی‌پذیرم که اروپا دست روی دست بگذارد و وانمود کند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. از دیدگاه من ترکیه به ویژه با توجه به سیاست‌های سالیان اخیر، هیچ جایگاهی در اتحادیه اروپا نخواهد داشت و به عضویت این اتحادیه در نخواهد آمد. بنابراین بهتر است روند مذاکرات با آنکارا برای عضویت در اتحادیه اروپا متوقف شود.»‌

صدر اعظم اتریش همچنین تصریح کرد دولت ترکیه تلاش می‌کند تا با اعمال نفوذ بر جوامع ترک‌تبار در کشور‌های اتریش و آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی، مانع از ادغام و همسان‌سازی آن‌ها در جوامع اروپایی شود.

در پی کودتای نافرجام ژوییه سال ۲۰۱۶ در ترکیه، روابط میان آنکارا و کشور‌های اتحادیه اروپایی تیره و تار شده است.

انتهای پیام/

سخنان صدراعظم اتریش درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار