وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه کره شمالی از پیونگ‌یانگ به دلیل تلاش برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره تشکر کرد.

تشکر چین از کره شمالی برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کرهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چین از «تلاش های فوق العاده» کره شمالی برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره تشکر کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، امروز سه شنبه در دیدار با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی، ضمن فراخوانی همه طرفین برای تمرکز بر مذاکرات آتی، از تلاش های فوق العاده پیونگ یانگ برای کاهش تنش در منطقه شبه جزیره کره قدردانی کرد.

او گفت: در سفر کیم جونگ اون به پکن، رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور چین به توافق مهمی در زمینه حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای در شبه جزیره کره دست یافتند.

وزیر امور خارجه چین در ادامه گفت: چین از موضع کره شمالی در جهت جلوگیری از هسته ای شدن شبه جزیره و تلاش های مهم آن برای کاهش تنش ها در این منطقه قدردانی می کند و از برگزاری جلسات بین مقامات این کشور با کره جنوبی و آمریکا حمایت می کند.

وانگ خاطر نشان کرد پیونگ یانگ در خصوص مسئله شبه جزیره کره، ارتباط استراتژیک نزدیکی با پکن دارد و دیدار کیم و شی «پیوستگی» مهمی در پیشبرد روابط دو طرف است.

چین همواره نزدیکترین متحد کره شمالی بوده است؛ هرچند این اتحاد پس از حمایت چین از قطعنامه سازمان ملل علیه برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ تا حدودی تضعیف شد ولی در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی و پس از دیدار ناگهانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پکن قول داد دوستی خود با پیونگ یانگ را حفظ کند. کیم جونگ اون نیز در این سفر متعهد شد به خطر هسته ای شدن شبه جزیره کره پایان دهد.

«ری یونگ هو»، وزیر امور خارجه کره شمالی، صبح روز سه شنبه وارد پکن شد. وی در ادامه سفر خود، به آذربایجان و روسیه نیز خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار