دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت «روز وفاداری به پیروزی»، ضمن اعلام حمایت از انتخابات لبنان، از پیشنهاد آمریکا به حزب‌الله پرده برداشت.

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت «روز وفاداری به پیروزی»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان، سخنرانی خود را در شهر «نبطیه» در جنوب لبنان و در گردهمایی «روز وفاداری به پیروزی» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کرد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی ضمن حمایت از انتخابات پارلمانی لبنان فاش کرد که آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر به حزب‌الله پیشنهاد داد در ازای دریافت پول، حضور در ساختار قدرت در لبنان و خارج شدن از فهرست گروه‌های تروریستی از مقاومت دست بکشد.

وی در این باره تصریح کرد: «پس از حوادث یازده سپتامبر نماینده دیک چینی (معاون جرج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا) به لبنان آمد و وعده وعیدهای زیادی به ما دادند. شرط آن‌ها این بود که از مقاومت دست بکشیم. آنها گفتند شما را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌کنیم و میلیاردها پول به شما می‌دهیم. در سال 2005 به ما پیشنهاد قدرت دادند که از مقاومت دست بکشیم. اما چون شرط آنها را نپذیرفتیم، جنگ 2006 را آغاز کردند.»

سید حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی گفت: ملت مقاوم ناامیدی را نمی‌شناسد و فرهنگ ما فرهنگ امیدواری است و وفاداری یک اصل در ایمان و اعتقاد ما به شمار می آید.

وی افزود: هدف از این مراسم اعلام تایید و حمایت سیاسی از فهرست امل و وفاداری به انتخابات است. سستی مشارکت در انتخابات به معنای سستی در پذیرفتن مسئولیت هاست. مجلس نمایندگان در لبنان بسیار مهم است و باید مجلس نمایندگانی را انتخاب کنیم که با تحولات مهم کنونی تناسب داشته باشد. ما در مقابل یک دشمن متجاوز قرار داریم که به سرزمین و آب‌ها و گاز ما چشم طمع دارد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی گفت: به کسانی که در مرزهای غزه تجمع کردند و نیز ملت مظلوم و تمام رهبران گروه‌های مقاومت درود می فرستیم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: همچنین به ملت یمن که همچنان در برابر ائتلاف ظالم سعودی آمریکایی مقاومت اسطوره‌ای می‌کند، درود می‌فرستیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: مقاومت هنگامی که وارد شد، دشمن اسرائیلی را شگفت زده کرد به همین علت دشمن به جنایت روی آورد. وی خطاب به مردم لبنان گفت: با روحیه و شجاعت و کرامت انسانی توطئه اسرائیلی‌ها را خنثی کردید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: تنها چیزی که مقاومت را به خطر می‌اندازد مسئله داخلی است. آمریکایی‌ها ارتش لبنان را بر علیه حزب الله تهییج می‌کردند. آمریکایی‌ها تصور می کردند ارتش لبنان به خاطر مذهب مسیحیت و وابستگی طایفه‌ای آماده جنگ با مقاومت است. در نهایت آمال و آرزوهای آمریکا در ارتش لبنان محقق نشد و ارتش لبنان حاضر به جنگ علیه مقاومت نشد.

وی تاکید کرد: من حاضرم مسئولیت این صحبت ها را بپذیرم و بگویم که در لبنان، خارج لبنان، خلیج فارس و آمریکا دشمنان به جنگ داخلی بین مقاومت و ارتش این کشور دل خوش کرده‌اند.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار