تحلیلگر سیاسی: بحرین که نمی‌تواند از پس مشکلات خودش بربیاید نباید در جنگ‌های منطقه‌ای وارد شود

تحلیلگر مسائل سیاسی بحرین به انتقاد از مداخله سران رژیم آل‌خلیفه در درگیری‌های منطقه‌ای پرداخت.

تحلیلگر سیاسی: بحرین که نمی‌تواند از پس مشکلات خودش بربیاید نباید در جنگ‌های منطقه‌ای وارد شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوة، علی الفرج، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره قرارداد نظامی جدید بحرین و آمریکا گفت: درباره این قرارداد باید به دو موضوع اصلی اشاره کرد نخست این که سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در منطقه روشن و آشکار است و آن فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای (عربی) منطقه به هر شیوه ممکن است.

ترامپ قراردادهای نظامی سنگینی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و رژیم  آل خلیفه و دیگر خاندان های حاکم بر کشورهای عربی منطقه امضا کرده است. نکته دوم این است که بحرین متاسفانه اکنون وارد جنگ های منطقه‌ای شده است جنگ هایی که ورود به آن ها نیاز نبود و نیست. جنگ هایی که بحرین در حد و اندازه های آن نیست. بحرین نیازی ندارد که در جنگ های منطقه ای ورود پیدا کند. بحرین حتی نمی تواند از خود دفاع کند. بحرین توان و قدرت ورود به جنگ های بزرگ را ندارد و حتی نمی تواند در جنگ یمن یا سوریه ورود کند. اصلا بحرین نیازی ندارد به این که در این مسایل ورود کند. متاسفانه باید بگوییم با ورود رژیم آل خلیفه به این جنگ ها، آمریکا برای فروش سلاح به آن اعلام آمادگی می کند تا بحرین به حضور در این جنگ ها ادامه دهد جنگ هایی که نتیجه ای جز نابودی و تخریب منطقه ندارد و بیشتر باعث بروز نا آرامی می شود.

البته این تسلیحات به مثابه شمشیر دو لبه است و ممکن است در آینده علیه خود رژیم آل خلیفه نیز استفاده شود و خسارت های زیادی به همراه دارد. آن چه گفتیم در بعد خارجی بود اما در زمینه داخلی باید بگوییم امروز سیاست ریاضتی سخت و شدیدی بر بحرین به علت بدهی های حاکمیتی و عمومی تحمیل شده است. البته شرایط سخت معیشتی و زندگی مردم عادی بحرین برای سران رژیم آل خلیفه هیچ اهمیتی ندارد. این که مردم چگونه و با چه سختی ارتزاق می کنند. این ریاضت اقتصادی، وزارت دفاع یا دیگر دستگاه های دولتی در بحرین را شامل نمی شود و تنها مردم باید تاوان آن را پس بدهند.

هیچ تردیدی وجود ندارد که هدف رژیم آل خلیفه و اولویت نخست آن کسب رضایت قدرت های خارجی از جمله آمریکا و انگلیس است و به همین علت هیچ توجه و اهمیتی به مردم بحرین نمی دهد. یکی از اهداف قراردادهای نظامی بحرین با کشورهای غربی و آمریکا این است که سطح روابط با آن ها را گسترش دهد. متاسفانه باید بگوییم که این قراردادها فقط بدهی رژیم آل خلیفه را افزایش می دهد و هیچ فایده و ارزآوری برای کشور ندارد.

انتهای پیام/

مداخله بی مورد بحرین در جنگ‌های منطقه‌ای

برچسب ها: بحرین ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار