سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از کاشت گل های دایمی و فصلی در شهر اطلسی ها خبر داد.

عطر تابستان با کاشت گل های دایمی و فصلی در شهر اطلسی هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بابک آزاد سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در راستای افزایش زیبایی و طراوت فضای شهری انواع گل فصلی و دائمی در بوستان‌ها، پارک‌ها و قطعات سبز کاشته شده است.

وی  با بیان اینکه فضای شهر همدان با کاشت انواع گل‌های فصلی از جمله کوکب، رعنا زیبا، آهار، اختر، جعفری، اطلسی، ناز آفتابی، آلیسوم . در رنگ‌های متنوع در بوستان‌ها و معابر مختلف شهر عطر آگین شده است افزود: فضای سبز شهری به عنوان بخش جاندار محیط شهری مکمل بخش بی‌جان شهر، یعنی ساختار کالبدی شهر است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به تأثیرات گل و گیاهان در روحیه شهروندان بیان کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می‌شود.

آزاد با تأکید بر رویکرد و اهداف این سازمان بر کاشت گیاهان، درخت و درختچه و انواع گل‌های دائمی و فصلی سازگار با اقلیم شهر، افزود: این روزها بسیاری از میادین و بلوارهای اصلی شهر طبق اصول طراحی و با رعایت کامل اصول فنی و کارشناسی در حال کاشت است.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و لزوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از این نعمت الهی با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در میزان مصرف آب این سازمان با رویکرد توسعه سامانه‌های مکانیزه آبیاری گام‌های مؤثری برداشته است به همین منظور اجرای طرح آبیاری مکانیزه در بلوارها و میادین اصلی شهر و حذف تردد تانکر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان از شهروندان خواست به جهت حفظ زیبایی سیمای شهری در نگهداری این فضاها با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همکاری کنند.

انتهای پیام/د.ا

کاشت گل های تابستاتی در همدان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.