مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری در استان لرستان تعداد هفت هزار و ۷۹۵ پرونده آسیب و ضرب‌وجرح حاصل از نزاع بررسی و ثبت‌شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا نظیفی،مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری در استان لرستان تعداد هفت هزار و ۷۹۵ پرونده آسیب و ضرب‌وجرح حاصل از نزاع بررسی و ثبت‌شده است.


 حمیدرضا نظیفی بابیان این مطلب افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری در لرستان تعداد هفت هزار و ۷۹۵ پرونده آسیب و ضرب‌وجرح حاصل از نزاع بررسی و ثبت‌شده است که از این میزان پرونده تعداد شش هزار و ۳۷ مورد در بخش معاینات مردان و تعداد یک هزار و ۷۵۸ پرونده در بخش معاینات زنان موردبررسی و کارشناسی قرارگرفته است.


وی تأکید کرد: طی ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد هفت هزار و ۱۷۱ پرونده (به لحاظ جنسیتی شامل پنج هزار و ۳۵۳ نفر مرد و تعداد یک هزار و ۸۱۸ نفر زن) معاینات نزاع موردبررسی قرارگرفته است.


عضو شورای قضائی استان لرستان با بیان اینکه معاینات نزاع شایع‌ترین و بیشترین حجم پرونده‌های موردبررسی را در پزشکی قانونی تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: مقایسه آماری ۶ ماهه نخست سال جاری و همان بازه زمانی سال قبل (۱۳۹۶) نشان از افزایش ۸.۷ (هشت ممیز هفت‌دهم) درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده برای معاینات نزاع در استان لرستان دارد.


 نظیفی بابیان اینکه در بررسی و کارشناسی پرونده‌های مدعی نزاع، همواره تعدادی پرونده غیر منازعه (جراحات حاصل از خودزنی و یا الگوی ضایعات ایجادشده با رضایت شخصی) نیز وجود دارد، تصریح کرد: همچنین طی ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۶۶ نفر مدعی نزاع (به لحاظ تفکیک جنسیتی ۵۷ نفر مرد و ۹ نفر زن) بوده‌اند که البته پس از بررسی و کارشناسی مشخص‌شده است که صدمات ایجادشده آن‌ها غیر منازعه (خودزنی یا دیگر زنی) بوده است.


وی تأکید کرد: همچنین طی مدت‌زمان یادشده تعداد ۱۰۹ نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۹۷ مرد و ۱۲ زن) نیز دارای صدمات منازعه و غیر منازعه بوده‌اند و به‌عبارتی‌دیگر علاوه برزخمی شدن در جریان نزاع و درگیری، با رضایت شخصی اقدام به ایجاد صدماتی بر روی بدن خود نموده‌اند که البته این عمل نیز به‌نوعی جرم به‌حساب می‌آید و نتیجه کارشناسی شده متخصصین پزشکی قانونی در خصوص این‌گونه صدمات، به مراجع محترم قضائی اعلام‌شده است. ​

 

انتهای پیام/ب

 

افزایش هشت درصدی مراجعات نزاع در لرستان

برچسب ها: پزشکی قانونی ، نزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار