خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی به اعتبار فرش ایرانی در بازار‌های جهانی به رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی به اعتبار فرش ایرانی در بازارهای جهانی به رغم تحریم های آمریکا علیه این کشور پرداخت و نوشت: علی رغم پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، فرش دستباف ایران همچنان بخش بزرگی از بازار رقابتی را در اختیار خود دارد.

گزارش خبرگزاری آناتولی: فرش ایرانی همچنان ارزش خود را در بازار جهانی حفظ کرده است

یک تولید کننده ایرانی در خصوص علت باارزش بودن فرش ایرانی در بازارهای جهانی به خبرگزاری آناتولی گفت: آنچه ما می بافیم هنر است و هنر هرگز نمی میرد.

قالیچه های دستباف ایرانی به خاطر ارزش و کیفیت بالا از شهرت جهانی برخوردار هستند. تقریبا دو سال طول می کشد تا دو بافنده، یک فرش 6 متری را ببافند. آن ها قبل از آغاز بافت فرش، پشم گوسفند را می ریسند و به نخ مخصوص فرش تبدیل می کنند؛ در نهایت آن ها را با رنگ های طبیعی آغشته کرده و طرح های زیبایی از فرش را خلق می کنند.

گزارش خبرگزاری آناتولی: فرش ایرانی همچنان ارزش خود را در بازار جهانی حفظ کرده است

فرش، یکی از بزرگترین صادرات های منحصر ایران است. بر اساس برآوردهای وزارت صنایع ایران، سالیانه 400 تن فرش دستباف تولید می شود که بخش عظیمی از آن به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

صنعت فرش دستباف ایران، برای حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر شغل ایجاد کرده است و به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایرانی، حجم درآمد آن از این صنعت 400 میلیون دلار در سال است.

گزارش خبرگزاری آناتولی: فرش ایرانی همچنان ارزش خود را در بازار جهانی حفظ کرده است

خبرگزاری آناتولی در بخش دیگری از گزارش خود به سابقه فرش دستباف در ایران می پردازد و ادامه می دهد: قدمت فرش دستباف در ایران به دو هزار و پانصد سال قبل باز می گردد و ایرانیان به خوبی این هنر را از گذشتگان خود فراگرفته و آن را حفظ کرده اند.

قالیچه های ارزشمند

صنعت فرش دستباف ایران مشمول دور دوم تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران شده است، افزایش هزینه های مواد اولیه و مسائل اقتصادی تا حدودی بر تولید فرش دستباف تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر حضور رقبایی همچون پاکستان و هند نیز صادرات فرش ایران را با مشکلاتی مواجه کرده است. با این حال، کیفیت فرش های ایرانی قابل مقایسه با نمونه های خارجی نیست.

یک تولیدکننده فرش در خصوص کیفیت فرش ایرانی می گوید فرشی در حجره خود دارد که 80 سال قبل بافته شده و همچنان زیبایی خود را دارد و قابلیت استفاده از آن تا 100 سال آینده نیز وجود دارد.

گزارش خبرگزاری آناتولی: فرش ایرانی همچنان ارزش خود را در بازار جهانی حفظ کرده است

به گفته این تولید کننده، خارجی ها از الیاف مصنوعی و مواد اولیه شیمیایی برای بافت فرش های دستباف استفاده می کنند ولی فرش دستباف ایرانی کاملا از الیاف و رنگ های طبیعی تهیه می شود که این تفاوت در قیمت را به همراه دارد. از سوی دیگر، طرح های فرش دستباف ایرانی قابل مقایسه با نمونه های خارجی نیست.

با وجود این، بهترین فرش در جهان با نام ایران شناخته می شود و تحریم ها نیز توانایی از بین بردن اعتبار فرش دستباف ایرانی در عرصه جهانی را ندارد.

انتهای پیام/

گزارش آناتولی درباره فرش‌‌های ایرانی

برچسب ها: ایران ، تحریم ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار