رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان اصفهان با اشاره به بزرگ نمایی شیوع بیماری سرطان گفت: اعتقاد به سونامی سرطان نداریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریبرز مکاریان رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان اصفهان ، اظهار داشت : در مورد شیوع سرطان تا حدودی بزرگ‌نمایی شده و در حقیقت بیماری سرطان در همه دنیا و ایران با شیب بسیار آرامی در حال افزایش است.

وی افزود : اصفهان هم از این قاعده مستثنی نیست ولی با وجود این به سونامی سرطان اعتقاد نداریم.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان اصفهان با بیان اینکه ثبت سرطان در ایران ، انجام می‌شود ،گفت : طی سال‌های اخیر ثبت ، تشخیص و درمان سرطان روند بهتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد : متاسفانه این ذهنیت در اصفهان به وجود آمده که مردم فکر می‌کنند، آمار سرطان بسیار افزایش یافته است و این در حالی است که در گذشته هم این بیماری وجود داشته و مبتلایان بعد از شش ماه تا سه سال فوت می‌کردند.

مکاریان تصریح کرد : یکی از علل بالا رفتن آمار جمعیت بیماران مبتلا به سرطان ، تشخیص و درمان به هنگام است و در گذشته به دلیل تشخیص ندادن این بیماری ، بسیاری از مبتلایان فوت می‌کردند بدون اینکه کسی بفهمد آنها در اثر سرطان از دنیا رفته‌اند و امروزه با تشخیص زودهنگام و درمان ، 10 تا 20 سال به طول عمر بیمار افزوده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از سرطان با اشاره به روند آموزش به بیماران سرطانی ، اظهار داشت :  دانشکده علوم پزشکی اصفهان در بالاترین رتبه آموزشی قرار دارد و همچنین در حال تربیت متخصص داخلی و تربیت فوق تخصص خون و سرطان است.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات به بیماران سرطانی ، راه اندازی سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار است و بنده به طور مستقیم مسئول سمن امید مهر اصفهان هستم که بیماران این انجمن مبتلا به سرطان پستان هستند و بیماران جدیدی که با تشخیص زود هنگام به جمعیت این انجمن افزوده شوند با بیماران قبلی هماهنگ و روند آموزشی و پیگیری و درمان برای آنها انجام می شود.

مکاریان تصریح کرد: سرطان یک بیماری سخت درمان بوده ولی  ناعلاج نیست و بیماران سرطانی با صبر و حوصله این دوره را پشت سر گذارند ، بدانند که با امید به خدا ، روند درمان بیماری آنها روز به روز بهتر می شود و بهبود می‌یابند.

انتهای پیام/م

شیب افزایش سرطان در اصفهان بسیار آرام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار