سلیمانی گفت:منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال ۹۸ صنعت بیمه هستیم.

تلاش برای حذف مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال ۹۸ / بیشترین حق بیمه سانچی پرداخته شده استبه گزارش خبرنگار  بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دولت با بحث حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه موافقت کرده است و پنجشنبه ردیف این بودجه در مجلس قرائت خواهد شد.

وی درباره شرکت هایی بیمه ای که مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی نگرفته اند گفت: بارها به این شرکت ها هشدار داده ایم که که یا به دریافت مجوز اقدام کنند یا فعالیت خود را قطع کنند.

سلیمانی ابراز کرد:بیمه مرکزی علاقه ای ندارد وارد صندوق های بازنشستگی شود و در سراسر دنیا هم بیمه های خدماتی و صندوق ها با هم ارتباطی ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر پرداخت حق بیمه کشتی سانچی افزود: پس از اتفاق افتادن این حادثه، ۷۰ درصد بیمه این کشتی پرداخت شده است.

سلیمانی همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده در بیمه گفت: سال گذشته هم خواستار این موضوع شدیم اما در بودجه لحاظ نشد.امسال هم پس از بحث و بررسی های دولت،در لایحه بودجه این مورد را حذف کردیم تا دیگر بیمه  جزو درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به حساب نیاید.اکنون نیز منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی در این باره هستیم.

سلیمانی تاکید کرد:30 درصد بیمه کشور را بیمه ایران که نهادی دولتی است پوشش می دهد و این علاوه بر این که دستاورد خوبی است اما ما را برای اجرای اصل 44 قانون اساسی راغب تر می کند.

وی در پاسخ به سوالی مربوط به بیمه آتیه سازان حافظ بیان کرد: به این بیمه نیز هشدار دادیم که برای ادامه فعالیت خود  به دریافت مجوز از ما اقدام کند طبق اطلاعات به دست آمده این بیمه قصد تبدیل به کارگزاری بیمه را دارد.

مدیرعامل بیمه مرکزی در ادامه گفت: تلاش ما برای تحقق بخشیدن به فعالیت استارتاپ ها در صنعت بیمه ادامه دارد و چند روز گذشته تفاهمنامه ای را با معاونت علمی و فناوری کشور امضا کردیم تا بتوانیم برای این قشر قانون خاصی را تدوین کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: قصد ما برای بررسی ها بیشتر نگاه تخصصی تر به فرایند عملکرد این استارتاپ هاست.

مدیر عامل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف صندوق بیمه بازنشستگان گفت: در همه دنیا این دو رشته از هم منفک هستند و ما نیز هیچ علاقه برای ورود به این صندوق ها نداریم زیرا این نهاد تحت سرپرستی وزارت کار،رفاه و تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: بازار سرمایه، محلی مناسب برای گسترش بیمه های اتکایی است.دومین قدم محکم بیمه مرکزی در این سالها، گسترش و توسعه بیمه زندگی در بین آحاد کشور بویژه روستاییان و عشایران است.

سلیمانی با اشاره به انتخاب مدیران جوان در سیستم بیمه کشور بیان کرد: در حال حاضر نیز با تمام قوا در جهت استفاده از مدیران جوان و زبده تلاش کرده ایم.

وی تاکید کرد: نباید ثبات مدیریتی را نادیده بگیریم متاسفانه مشکل اصلی شرکت های بیمه ای در کشور تغییرات متوالی مدیران و هیئت مدیره است.

مدیر عامل بیمه مرکزی تصریح کرد:در برنامه ششم توسعه، ضریب نفوذ بیمه برای سال 1404، رقم 7 درصد درنظر گرفته شده است، که واقع بینانه هم نگاه کنیم این عدد بسیار بلند پروازانه است. این روند در صورتی محقق می شود که بتوانیم بیمه های زندگی را در آینده ای نزدیک توسعه پذیر تر کنیم.

سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ شکنی بعضی شرکت های بیمه ای بیان کرد: قانون مصوب حداکثر تخفیف برای شرکت های بیمه ای را 2 درصد اعلام کرده است، وظیفه اصلی بیمه مرکزی حفظ منافع بیمه شوندگان و احقاق حقوق بیمه گزاران است.

وی گفت: در بحث نرخ شکنی ها فعلا به علت وجود تعرفه در بیمه های درمانی با مشکلاتی مواجه هستیم. علت اینکه در سایر بیمه ها دیگر مشکل نرخ شکنی را نداریم، حذف تعرفه ها و ایجاد بازار رقابتی است.

سلیمانی ابراز کرد: تحریم ها در اوایل با خروج شرکت های بزرگ بیمه ای در مدت کوتاهی تاثیر گذار بودند، اما ما به سرعت با جایگزینی بیمه های اتکایی داخلی توانستیم این موضوع را حل کنیم.لذا هنوز هم با 13 شرکت بیمه کوچک و متوسط در ارتباط هستیم.

وی در پایان با اشاره به حاشیه های موجود در کادر هیئت مدیره بیمه سرمد گفت: بیمه مرکزی به هیئت مدیره این شرکت، نمره منفی داده و در حال بررسی عوامل منفی موجود در این شرکت هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار