رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت:۹۳ بیمار دچار عارضه شکاف کام و لب امسال در این بیمارستان عمل جراحی شدند.

 ۹۳ عمل جراحی شکاف کام و لب در زاهدان انجام شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد کاظم مومنی اظهار داشت: از سال ۹۵ که امکان درمان متمرکز بیماران دچار عارضه شکاف کام و لب در این بیمارستان فراهم شد تا کنون ۲۰۱ بیمار پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه بیماران با توجه به میزان و شدت عارضه به انواع مختلفی از جراحی مانند کاشت استخوان فک، جراحی فک، جراحی پلاستیک، جراحی کام و ارتودنسی نیاز دارند، ادامه داد: هر بیمار از یک تا ۶ عمل جراحی برای درمان کامل نیاز دارد که خوشبختانه اعمال جراحی مورد نیاز برای ۸۱ بیمار به طور کامل انجام شده است.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: ۳۹ بیمار به دلیل محدودیت‌هایی مانند سن کم، وزن کم و نداشتن شرایط عمل و یا پذیرش جدید در نوبت عمل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک شکاف کام و لب بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان سومین مرکز متمرکز درمان این عارضه در کشور است افزود: بسیاری از بیماران، پس از عمل تا سال‌ها نیاز به پیگیری درمان و گفتار درمانی دارند که تمام مراحل در این کلینیک انجام می‌شود.

مومنی تاکید کرد: با راه اندازی این کلینیک، بیمارانی که برای درمان مجبور به حضور در تهران و صرف هزینه‌های گزاف بودند در زاهدان خوشبختانه امکان انجام تمام رده‌های درمان برایشان بوجود آمد.

انتهای پیام/گ

عمل جراحی شکاف کام و لب در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار