هشدار جهاد کشاورزی در خصوص سرما‌زدگی باغ‌های فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به احتمال وقوع سرمازدگی بهاره باغداران نسبت به انعقاد بیمه کشاورزی اقدام کنند.

هشدار جهاد کشاورزی در خصوص سرما‌زدگی باغ‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست کارگروه خشکسالی، سرمازدگی  بیان کرد: با توجه به تغییرات جوی و احتمال وقوع سرمازدگی بهاره، بارش تگرگ و خسارت ناشی از آن به باغداران توصیه می‌شود قبل از وقوع خسارت با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای در ایام نوروز که به صورت کشیک در خدمت بهره‌برداران هستند، باغداران نسبت به انعقاد بیمه کشاورزی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که جاری شدن سیل و تغییرات جوی اخیر باعث بروز خساراتی از جمله آب‌گرفتگی باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها، قنات ها، تاسیسات آبیاری نوین و وزش باد خسارتی را به باغ‌ها و مزارع وارد کرده است، افزود: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده، دستگاه‌های عضو کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر بخش کشاورزی با برقراری کشیک آمادگی لازم را برای حضور در محل حوادث را دارند.

قاسمی با اشاره به ضرورت کنترل طرح‌های تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب تصریح کرد: در شرایط اضطراری بدون توجه به محدودیت‌های اعتباری، اولویت را به اصلاح این طرح‌ها و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اختصاص می‌دهیم و از این رو مدیریت آب و خاک و اداره کل منابع طبیعی به صورت مستمر از طرح‎های مذکور بازدید و اعتبارات مورد نیاز به منظور مرمت آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: قبل از بروز سیل برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به طرح‎ها و سازه‌های مختلف آبی و ساختمان‌های اداری بر اساس چک لیستی تهیه شده قبلی کنترل‎های لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‎رسانی دقیق، منظم، مداوم و به موقع از اولویت‌های مدیریت بحران است، اضافه کرد: این سازمان از همه ابزار‌ها در انعکاس اخبار و اطلاعات به منظور کاهش خسارت استفاده می‌کند، که از شهروندان درخواست می‌شود به شایعات توجه نکنند و اخبار، هشدار‌ها و اطلاعیه‎های این سازمان را از اداره روابط عمومی پیگیری کنند.

قاسمی اظهار کرد: به دلیل بارش‌های فصلی و رگباری و احتمال وقوع سیلاب در رودخانه ها، آبراهه‌ها، آسیب به تاسیسات آبی از جمله مخازن و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب، گوراب‌ها، بند‌های انحرافی و استخر‌های ذخیره آب، از شهروندان درخواست می شود از هر گونه رفت و آمد در محدوده تاسیسات مذکور، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از دهیاران سراسر استان پارسال آموزش مدیریت بحران دیده اند که باید از آنان در شرایط بحرانی استفاده کرد.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های رئیس جهاد کشاورزی فارس در خصوص سرمازدگی باغ‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار