رئیس‌جمهور ترکیه با دفاع از تصمیم برگزاری انتخابات مجدد در استانبول، این اقدام را گامی مهم برای تقویت دموکراسی در این کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی با دفاع از تصمیم برگزاری مجدد انتخابات شهرداری در استانبول گفت: تصمیم کمیسیون عالی انتخابات برای برگزاری مجدد انتخابات محلی در شهر استانبول، گامی مهم برای تقویت دموکراسی در کشور به حساب می‌آید.

رجب طیب اردوغان همچنین در ادامه تصریح کرد: به شکلی جدی به دستکاری سیستماتیک و نبود مشروعیت و وجود نقص‌هایی در انتخابات محلی استانبول اطمینان داریم. ما نمی‌توانیم بی‌نظمی‌های آشکاری را که در انتخابات استانبول رخ داد، نادیده بگیریم.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد نامزد مخالفان که پیروز میدان رقابت در انتخابات استانبول بوده است، اعلام کرد: برگزاری مجدد انتخابات، ضربه‌ای سنگین به دموکراسی در ترکیه به حساب می‌آید.

همچنین آلمان اعلام کرد تصمیم مقامات ترکیه برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در استانبول، اقدامی نامفهوم است. این در حالی است که رسانه‌های ترکیه اعلام کردند حزب خلق جمهوری خواه ترکیه- حزب اصلی اپوزیسیون در این کشور- اعلام کرده است تصمیم دارد در انتخابات محلی جدید در شهر استانبول مشارکت کند.

این حزب اعلام کرد انتخابات مجدد شهرداری در استانبول را تحریم نخواهد کرد.

گفتنی است کمیسیون عالی انتخابات ترکیه امروز (سه‌شنبه) حکم لغو نتایج انتخابات سابق در شهر استانبول را صادر کرد که در آن بن علی ییلدیریم، نامزد حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر سابق این کشور در برابر «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب خلق جمهوری خواه شکست خورده بود. کمیسیون عالی انتخابات ترکیه همچنین دستور برگزاری انتخابات جدید را در استانبول پس از درخواست حزب عدالت و توسعه- حزب حاکم در کشور- صادر کرد که قرار است بیست و سوم ماه ژوئن برگزار شود.

در انتخابات محلی که در ۳۱ ماه مارس در سراسر ترکیه برگزار شد، حزب عدالت و توسعه در شماری از استان‌ها و شهر‌های بزرگ، از جمله آنکارا شکست خورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار