پاکستان ممنوعیت استفاده از حریم هوایی خود برای پرواز‌های تجاری را بار دیگر از ۳۰ می‌ تا ۱۵ ژوئن تمدید کرد.

پاکستان ممنوعیت عبور پرواز‌های تجاری از حریم هوایی این کشور را تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات پاکستان ممنوعیت عبور پرواز‌های تجاری از حریم هوایی این کشور را تا ۱۵ ژوئن تمدید کرد.

در ماه فوریه مقامات هواپیمای کشوری پاکستان بستن حریم هوایی خود بر روی پرواز‌های تجاری را اعلام کردند. این تصمیم مقامات پاکستان پس از آن اتخاذ شد که ارتش این کشور دو جنگنده نظامی هند را که از خط کنترل در منطقه مورد مناقشه کشمیر عبور کردند، سرنگون کرد.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی چندی پیش در کشمیر شدت یافت. گروه موسوم به جیش المحمد در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. پس از این حادثه، دو طرف جنگنده‌های یکدیگر را هدف قرار دادند. جنگنده‌های پاکستانی ۲ جنگنده هندی را هدف گرفتند و سرنگون کردند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده و به این کشور که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است هشدار داده که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد. در عین حال پاکستان افراد نزدیک به «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار