رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ممکن است شک و تردید وزیر امور خارجه این کشور در خصوص طرح جدید آمریکا درباره منطقه درست و بجا باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته [یکشنبه] اعلام کرد ممکن است شک و تردید مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در خصوص طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» درست و بجا باشد.

او روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ما نهایت تلاش خود را برای دستیابی به صلح در خاورمیانه انجام می‌دهیم و البته ممکن است در این خصوص حق با او [پمپئو] باشد. منظورم این است که اکثر مردم این را می‌گویند.

وی افزود: اما اگر ما بتوانیم به طرح صلح خاورمیانه دست یابیم، خوب است؛ و زمانی که مایک آن را می‌گوید [که طرح معامله قرن تقریبا غیر قابل اجراست]، آن را درک می‌کنم. زیرا بیشتر مردم فکر می‌کنند که آن قابل اجرا نیست. اما همانطور که همیشه گفته ام باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با دسترسی به یک فایل صوتی از نشست مقامات صهیونیستی با پمپئو، از شک و تردید وزیر امور خارجه در مورد اجرایی شدن طرح معامله قرن پرده برداشت. پمپئو در این فایل صوتی گفت: «هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما قادر باشیم گره مناقشه اسرائیلی- فلسطینی را بگشاییم. طرح معامله قرن تقریبا غیر قابل اجراست و ممکن است با استقبال مواجه و در نهایت پذیرفته نشود.»

ترامپ از آغاز تشکیل کابینه وعده داده بود تا اقداماتی برای ایجاد صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ایجاد کند. به همین منظور ترامپ، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود را مسئول رسیدگی به این موضوع کرد. این در حالی بود که ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان راهبر معامله قرن در تشکیل کابینه باعث شده است محاسبات ترامپ درباره پرونده این معامله سیاسی به هم بریزد.

قرار است از طرح معامله قرن پس از ماه مبارک رمضان رونمایی شود. با این حال، برخی منابع عالی رتبه فلسطینی از تعویق اعلام طرح موسوم به معامله قرن تا سال ۲۰۲۰ خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
لابد فکر کردی دنیا منتظر یه نابغه ای مثل تو بود تا مسئله فلسطین رو حل کنه این درس عبرتی برات باشه تا خودتو عقل کل حساب نکنی
آخرین اخبار