نتایج تازه‌ترین نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک حاکی از پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

بخت بالای بایدن برای پیروزی بر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در تازه‌ترین نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» جو بایدن، نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همچنان پیشتازی خود را در نظرسنجی‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حفظ کرده است. همچنین این نظرسنجی نشان داد اگر انتخابات ۲۰۲۰ امروز برگزار شود شش نامزد حزب دموکرات می‌توانند ترامپ را شکست دهند.

براساس نتایج این نظرسنجی، جو بایدن در نظرسنجی سراسری ۱۳ رتبه بالاتر از دونالد ترامپ قرار گرفت. نظرسنجی کوینیپیاک نشان داد بایدن با ۵۳ درصد آرا نسبت به رئیس جمهور فعلی آمریکا با ۴۰ درصد آرا در نظرسنجی‌های عمومی پیشتاز است.

دیگر نامزد‌های حزب دموکرات نیز براساس نتایج این نظرسنجی از ترامپ پیشتر هستند. براساس نتایج این نظرسنجی برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت، کاملا هریس، نماینده ایالت کالیفرنیا و الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست، به ترتیب با ۹، ۸ و ۷ درصد از ترامپ در این نظرسنجی پیشی گرفته اند. همچنین پت بودجج و کوری بوکر، دیگر نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز در این نظرسنجی از ترامپ پیشی گرفتند.

یکی از مسئولان برگزارکننده نظرسنجی کوینیپیاک گفت اگرچه زمان طولانی ۱۷ ماهه تا روز انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اما جو بایدن همچنان در نظرسنجی‌های عمومی پیشتاز است. میزان پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در میان رای دهندگان زن نسبت به شرکت کنندگان مرد چشمگیرتر است. ۶۰ درصد از شرکت کنندگان زن در این نظرسنجی اعلام کردند که به معاون رئیس جمهور سابق آمریکا رای می‌دهند در حالیکه این رقم برای ترامپ تنها ۳۴ درصد بود و نشان دهنده شکاف بزرگ ۲۶ درصدی میان این دو رقیب در میان این گروه از رای دهندگان است.

همچنین در میان رای دهندگان سیاه پوست نیز بایدن با رقم ۸۵ درصد نسبت به ۱۲ درصد ترامپ پیشتر است. با این حال بایدن و ترامپ هر دو از حمایت بالای ۹۰ درصد در میان طرفداران حزب خود برخوردار هستند. اما رای دهندگان مستقل نیز اعلام کردند در انتخابات ۲۰۲۰ ترجیح می‌دهند به بایدن رای دهند تا ترامپ. در میان این گروه از رای دهندگان نیز بایدن ۵۸ درصد در مقابل ۲۸ درصد از ترامپ جلوتر است.

در میان نظرسنجی‌هایی که از زمان ورود بایدن به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ انجام شده است، وی همواره از ترامپ جلوتر بوده است.

نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک با مشارکت هزار و ۱۲۴ نفر از سراسر آمریکا از ۶ تا ۱۰ ژوئن برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار