نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

۱۷ تیرماه؛ اعزام اولین گروه زائرین ایرانی به خانه خدا

نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت کشور گفت: نخستین گروه از زائرین خانه خدا ۱۷ تیر راهی سرزمین وحی می شوند.

۱۷ تیرماه؛ اعزام اولین گروه زائرین ایرانی به خانه خدابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در مصاحبه مطبوعاتی که در حاشیه اجلاس اعتاب مقدسه در سومین حرم اهل بیت(ع) برپاشد، اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در اعتاب مقدسه ایران انجام می‌شود می‌تواند برای عتبات کشور‌های سوریه و عراق مورد استفاده قرار بگیرد و این هم‌افزایی تاثیر به‌سزایی برای آشنایی زائران و اعتاب مقدسه به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در موسم اربعین بیش از یک هزار نفر از روحانیون دعوت و به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، اضافه کرد: روحانیونی که به چند زبان مسلط هستند به اربعین اعزام و برای همه زائران ایرانی و غیرایرانی برنامه‌های فرهنگی در نظر داریم و معرفی اعتاب مقدسه نیز از جمله این برنامه‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه موسم حج امسال نیز به خبرنگاران پاسخ داد: ۱۷ تیر ماه، نخستین پرواز زائران ایرانی راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین پرواز زائران نیز ۱۷ شهریور به سوی ایران باز می‌گردند.

وی، مدت سفر را حداکثر ۴۰ روز اعلام کرد و گفت: امسال تفاهم نامه حج و زیارت با مسوولان این امر در عربستان سریعتر از سال‌های قبل انجام شد.

حجت الاسلام محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حرم سید عبدالعظیم حسنی (ع) در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: فلسفه اصلی دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران را رسیدن به نقطه مطلوب در فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن بقاع مقدسه به قطب های فرهنگی کشور دانست.

وی افزود: با توجه به پیام گام دوم انقلاب برنامه های جدی و قوی تری از گذشته برای هم افزایی آستان های نورانی در زمینه های فرهنگی و خدمت رسانی به زائران و انتقال پیام این مراقد منور به داخل و خارج کشور است.

حجت الاسلام محمدی ری شهری ادامه داد: برنامه ریز یهای مناسبی در ابتدای کار انجام شده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم نتایج کار را به مردم ارائه دهیم و مشخص شود که این نشست ها چه برکاتی را برای زائران به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: هنر قطب های فرهنگی باید این باشد که کسانی که با اهل بیت (ع) آشنا هستند معرفت آن ها نسبت به هال بیت بیشتر شود و آن هایی که آشنایی ندارند با برکت این قطب های مقدس فرهنگی آشنا شوند.

حجت الاسلام محمدی ری شهری گفت: بنا بر روایات معصومین اگر مردم جهان با مکتب اهل بیت (ع) آشنا باشند همه آن را با دل و جان میپذیرند چون منطبق با فطرت آن هاست.

سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) در خصوص تاثیر این گونه نشت ها در فرهنگ جامعه، گفت: در روایات اسلامی این تعبیر از چند نام معصوم وارد شده است که خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل بیت را دنبال کند.

وی ادامه داد: امام، شهیدان، ایثارگران و مردم انقلابی با قیام و انقلابشان آمدند تا امر اهل بیت (ع) را احیاء کنند.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: از روزی که نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت شاهد مظاهر و نمونه‌هایی از احیاء امر اهل بیت (ع) هستیم در مساجد تعداد نمازگزاران در حرم‌های شریف جمعیت‌های زائران در ایام حج، و اعتکاف جمعیت کثیر حجاجج و معتکفین و ایام اربعین تا قبل از انقلاب سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: حرم‌های شریف و اعتاب مقدسه یکی از مراکزی ایت که انتظار ارتقاء و رشد معارف اهل بیت (ع) از آن‌ها می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از شگفتی‌هایی که شاهد آن هستیم این ایت که به رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی که انتظار میرود حضور مردم در مراکز و مراسمات دینی کاهش دهد روز به روز شاهد افزایش حضور مردم در این مراکز مقدس هستیم.

وی افزود: به عنوان به مثال در مسجد جمکران در سال ۹۴ به مدت یکسال و طبق آمار ارائه شده ۲۱ میلیون نماز گزار به مسجد مقدس جمکران مراجعه کردند که این نشان دهنده افزایش ۱۶ درصد جمعیت در این مکان بوده ایم.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به حضور حداکثری زوار در اماکن مقدسه، اظهار داشت: این مهم باارزش است و در زیارت مشهد مقدس، پیاده روی اربعین، مراسم شب‌های قدر، احیا و اعتکاف همگی وظایف ما را برای خدمتگذاری مردم مومن سنگین و مضاعف می کند.

وی ادامه داد: پس از ۴۰ سال انقلاب و با وجود شرایط تحریم و نارسایی‌ها در عملکرد‌ها و تنگنا‌ها که بر اثر دشمن بر مردم تحمیل شده باز هم مردم پایبند انقلاب و اسلام هستند.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: روز قدس شاهد جمعیت کثیر مردم بودیم و این ما را بر این میدارد که هر چه داریم مراکز اعتاب خدمتگذار مردم بزرگ و شرف ایران باشیم.

وی بیان کرد: در مراسمات و مناسبت‌های مختلف که مربوط به حضرت شاهچراغ (ع) می‌شود وظیفه داریم مردم را در آن مراسم با آن موضوع آشنا کنیم.

انتهای پیام/چ

شیراز میزبان دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار