برداشت آلبالو از هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت آلبالو از سطح هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود از این میزان شش هزار و ۷۰۰ تن محصول برداشت شود.

وی اظهار داشت: از این میزان باغ آلبالو در استان، ۹۶۰ هکتار باغات بارور و ۵۰ هکتار غیر بارور است.

اکبری ارقام کشت شده این محصول را؛ ارقام محلی، مجاری شامل؛ بوترمو و سیگانی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: با نوجه به اینکه درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیری و معتدل دارد در بیشتر مناطق سطح استان کشت و توسعه یافته است.

اکبری با اشاره به مزایای مصرف آلبالو اظهار داشت: این محصول خواص فراوانی دارد و بعنوان تازه خوری، تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد قابلیت استفاده دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی دار و اصلاح‌شده در تولید محصول درشت و باکیفیت و باقابلیت حمل‌ونقل مناسب جهت بازار رسانی تأثیر بسزایی دارد.

اکبری افزود: برای احداث باغات جدید؛ استفاده از ارقام گرده دهنده در باغات آلبالو ضروری بوده که باعث افزایش عملکرد محصول می‌شود.

وی؛ اجرای عملیات هرس باردهی سالانه، مدیریت کف باغ شامل مبارزه با علف‌های هرز و شخم و تغذیه درختان و کنترل آفت و بیماری در زمان مناسب را در بهبود کیفیت و کمیت محصول موثر دانست.

انتهای پیام/ک

برداشت آلبالو از هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار