از سرگیری محاکمه مبلغ عربستانی به اتهامات عجیب و واهی

محاکمه مبلغ مخالف عربستانی که اتهامات عجیبی علیه او مطرح شده است، امروز یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، محاکمه سلمان عوده، مبلغ سعودی که جلسات محاکمه اش پیشتر آغاز شده بود، امروز یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

دادستانی کل عربستان پس از وارد آوردن ۳۷ اتهام علیه این مبلغ سعودی از جمله ارتباط با گروه اخوان المسلمین، خواهان اعدام وی شد. این در حالی است که وی ارتباط با اخوان المسلمین را پیش از زندانی شدنش تکذیب کرده بود.

روز جمعه، عبدالله عوده، فرزند سلمان عوده اتهاماتی را که دادستانی عربستان به پدرش وارد کرده بود را در نهایت سستی و ضعف خوانده و آن را عجیب شمرد.

عبدالله عوده، از پژوهشگران در دانشگاه جرج تاون آمریکا در گفتگو با شبکه بی بی سی عربی گفت: از مهمترین اتهاماتی که به پدرم وارد شده، اتهام «افساد فی الارض» و (تلاش برای) تغییر رژیم حاکم است؛ چرا که او در سال ۲۰۱۱ خواهان سلطنت مشروطه و حفظ حقوق اقلیت‌ها شده بود.

وی همچنین از جمله اتهامات عجیب دیگر وارد شده به وی را همراه داشتن کتاب‌های ممنوعه عنوان کرد.

گروه‌های حقوق بشری بین المللی معتقدند این مبلغ و دیگر مبلغان دینی که در دادگاه‌های مبارزه با تروریسم عربستان محاکمه می‌شوند، به جرم تلاش در جهت آزادی بیان به زندان افتاده اند.

سازمان عفو بین الملل روز جمعه از مقامات سعودی خواست تا سلمان عوده را فورا و بدون هیچ پیش شرطی آزاد کرده و او را از تمامی اتهامات تبرئه کند.

درخواست سازمان عفو بین الملل پس از آن بیان شد که سعود المعجب، دادستان عربستان خواهان اعدام این مبلغ سعودی پیش از محاکمه اش شده بود.

همچنین لین معلوف، مدیر پژوهش‌های خاورمیانه سازمان عفو بین الملل از احتمال اعدام سلمان عوده ابراز نگرانی کرد. این در حالی است که عفو بین الملل اعلام کرده این مبلغ سعودی از زمان بازداشتش در حدود دوسال قبل، در شرایط وحشتناکی به سر می‌برد که از جمله آن می‌توان به بازداشت طولانی مدت و گذراندن چندین ماهه در انفرادی اشاره کرد.

مقامات عربستان در سال ۲۰۱۷ شماری از مبلغان برجسته و فعالان سعودی را بازداشت کردند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری» اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار