مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: ۳ هزار و ۳۱۳ مورد نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین نامه‌ی حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق بازرسان این اداره کل صورت گرفته است.

۳۳۱۳ مورد بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار در سیستان و بلوچستانمهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  از ایمنی محیط کارگاه از نظر فنی و رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی کار به عنوان یکی از مهم‌ترین مواردی که در قانون کار به آن اشاره شده، یاد کرد و افزود: مواد ۸۵ تا ۱۰۶ فصل چهارم قانون کار با عنوان حفاظت فنی و بهداشت کار، به طور جدی به تشریح وظایف کارفرمایان، بازرسان و نیز دستگاه‌های مسئول در نظارت بر مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار پرداخته است.

او گفت: در صورتی که کارفرمایان نسبت به رفع نقص ابلاغی کارگاه‌ها اقدام نکنند، بازرسان کار این اداره کل در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار نسبت به معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه این بازرسان از اختیار کامل در بازرسی از محیط کار برخوردارند، ادامه داد: با توجه تصویب آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها در شورای عالی حفاظت فنی، ۲۴۰ نفر مسئول تائید صلاحیت از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بررسی ایمنی کارگاه‌ها و شناسایی خطر و ارزیابی ریسک در کارگاه‌های سطح استان فعالیت می‌کنند.

جهاندیده افزود: همچنین ۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر ساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نیز مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران و کارفرمایان از طرف اداره کل برگزار شده است.

انتهای پیام/.ع

بیش از ۳ هزار مورد بازرسی کار در سیستان و بلوچستان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار