رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سالانه بیش‌از ۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود.

سالانه ۹۶ میلیارد تومان برای درمان بیماران تالاسمی هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات و بیماری‌های خونی است که بصورت ژنتیکی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

او  رواج عقد محلی، علاقه به ازدواج‌های فامیلی و افزایش احتمال بروز بیماری، عدم استفاده از روش‌های تنظیم خانواده در تعداد کثیری از زوجین مینور مشکوک و پر خطر، عدم استفاده از روش‌های مطمئن پیشگیری از بارداری در زوجین مینور و مشکوک را از دلایل عمده وجود تعداد زیاد بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه در راستای کاهش تولد بیماران تالاسمی مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج و همچنین فرهنگ سازی را مورد توجه قرار داده به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون تنها یک نوزاد مبتلا به تالاسمی در سیستان و بلوچستان متولد شده است.

او افزود: سال گذشته ۳۵ مورد جنین مبتلا به تالاسمی داشتیم که از این تعداد ۳۰ مورد سقط و پنج مورد دیگر نیز متولد شدند.

هاشمی شهری بیان کرد: برای کمک به بیماران تالاسمی خدماتی از قبیل ویزیت با همکاری پزشک فوق تخصص خون و سنجش تراکم استخوان برای یک بار به صورت رایگان ارائه می‌شود.

او  بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی بیماران تالاسمی از بیمه و خدمات دندانپزشکی را از دیگر خدمات این دانشگاه به مبتلایان به این بیماری ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلالات و بیماری‌های خونی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار