رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد توافق جدید تجارت آزاد بین این کشور، کانادا و مکزیک در سال آتی میلادی تصویب خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا، اعلام کرد توافق جدید تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک تا آغاز سال ۲۰۲۰ به تصویب کنگره آمریکا نخواهد رسید.

او گفت: «ما در سنا از امروز تا پایان هفته آینده-که آغاز تعطیلات پارلمانی تا ژانویه است- به این توافقنامه جدید نخواهیم پرداخت».

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا افزود به احتمال زیاد کنگره رای نهایی خود را به این توافقنامه پس از پایان روند استیضاح ترامپ خواهد داد که احتمالا ماه ژانویه در سنا برگزار می‌شود.

این اظهارات مک‌کانل، با کمال تعجب برخلاف خواست کاخ سفید است که می‌خواهد این توافقنامه پس از تفاهم بسیار نادری که با دموکرات‌های آمریکا در خصوص آن به دست آمده است، به سرعت تصویب شود.

سخنگوی کاخ سفید اندکی پس از اظهارات مک کانل بیانیه‌ای در این‌باره منتشر کرد. استفانی گریشام، این توافق را بهترین و گسترده‌ترین توافق تجاری تاریخ خواند و نوشت: «زمان آن است که کنگره برنامه رای‌گیری در باره این توافقنامه را بریزد و ما فشار خواهیم آورد تا قانون اجرای آن پیش از پایان سال به تصویب برسد».

این توافقنامه روز سه‌شنبه در پایتخت مکزیک به امضای آمریکا، کانادا و مکزیک رسید، و برای آن که در آمریکا به تصویب برسید دو مجلس کنگره آمریکا باید قانونی را برای اجرای آن تصویب کنند.

دموکرات‌ها که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند صبح روز سه شنبه حمایت خود را از این توافقنامه جدید تجارت آزاد اعلام و به این ترتیب راه را برای تصویب سریع آن در این مجلس احتمالا قبل از پایان سال هموار کرد. اما با توجه به اظهارات مک‌کانل احتمال دارد تصویب آن به ماه ژانویه موکول شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار