بر اساس گزارشی که دولت آلمان آن را منتشر کرده، ۱۸۷ جرم مرتبط با اسلام‌هراسی طی فصل پاییز در این کشور ثبت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ینی شفق، براساس گزارش دولت آلمان، حداقل ۱۸۷ مورد جنایت‌های مرتبط با اسلام هراسی در این کشور رخ داده است.

دولت آلمان، پس از طرح موضوع توسط یک گروه چپ در مجلس، تحقیقات در این باره را آغاز کرد. بر اساس آماری که دولت آلمان آن را منتشر کرده، ۱۸۷ مورد جنایت مرتبط با اسلام هراسی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ رخ داده است. با توجه به اینکه این آمار نسبت به فصول گذشته افزایش هم یافته، پیش‌بینی می‌شود که در سه ماهه چهارم این رقم بیشتر هم شود.

طبق این گزارش، ۲۵ حمله از این حملات مستقیماً مساجد یا مکان‌های عبادت را هدف قرار داده است. برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی شهر برلین، از همه مسلمانان خواست تا در صورت بروز حادثه‌های خشونت‌آمیز، نامه شکایت خود را به پلیس ارائه دهند. او همچنین خاطرنشان کرد: «پاسخ دولت به سوال پارلمان نشان می‌دهد که چگونه خشونت علیه اسلام در کشور به مسئله بزرگی تبدیل شده است». برهان این را هم گفت که گفتمان ضداسلامی در آلمان اخیراً افزایش یافته است و حملات معمولاً به مساجد و مسلمانان متمرکز می‌شوند.

گفتنی است، براساس گزارش اخیر یک اندیشکده مستقر در آنکارا سال ۲۰۱۸، سال سختی برای مسلمانان در آلمان بوده، چراکه طی این مدت حداقل ۶۷۸ حمله ثبت شده و ۴۰ مورد از این حملات به مساجد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار