رئیس جمهور چین و نخست وزیر ژاپن در پکن با یکدیگر دیدار و بر لزوم تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین طی دیدار با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در پکن، متعهد شد تا روابط خود با همسایگان را با جدیت ارتقا دهد.

او گفت: چین و ژاپن نباید یکدیگر را تهدید قلمداد کنند.

رئیس جمهور چین خطاب به نخست وزیر ژاپن، گفت که دو طرف اکنون این فرصت را دارند که روابط را توسعه دهند و ارتباطات نزدیک را حفظ نمایند.

رئیس جمهور چین گفت: «جهان دستخوش تحولات مهمی است که هرگز در طول قرن گذشته دیده نشده و ما باید با اتحاد استراتژیک، ثبات خود را حفظ کنیم».

جین‌پینگ همچنین خاطرنشان کرد: «دو کشور باید همکاری را تقویت کنند و اعتماد متقابل را برای ایجاد یک رابطه امنیتی مبتنی بر اصل احترام متقابل حفظ کنند. دو کشور باید به درستی مسائل حساس را اداره کنند».

آبه نیز در این دیدار ضمن ذکر برخی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه از پکن خواست تا با خویشتنداری بیشتری در موضوع اغتشاشات هنگ‌کنگ برخورد کند چراکه هزاران ژاپنی در این نقطه زندگی می‌کنند.

این دیدار، دومین بازدید آبه از پکن طی دو سال گذشته و چهارمین ملاقات طی حدود یک سال گذشته، محسوب می‌شود. در طول این جلسه ۴۵ دقیقه‌ای، آبه همچنین از پکن خواست تا نسبت به موضوع سین‌کیانگ شفاف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار