وزارت دفاع هند از استقرار سامانه پدافندی اس-۴۰۰ روسیه در این کشور تا اواسط سال آینده میلادی خبر داد.

هند سال ۲۰۲۰ سامانه اس-۴۰۰ را مستقر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی‌رغم مخالفت‌های جدید آمریکا، وزارت دفاع هند اعلام کرد اولین سامانه پدافندی اس-۴۰۰ روسیه آماده استقرار در این کشور در سال ۲۰۲۰ است. 
 
وزارت دفاع هند با اشاره به افزایش تهدیدات هوایی در سال‌های اخیر، بویژه تهدیدات همه جانبه از سوی هواپیما‌های بدون سرنشین، اعلام کرد تجهیزات مربوط به اولین اسکادران اس-۴۰۰ احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۰ در این کشور مستقر خواهند شد. وزارت دفاع هند در گزارش سالانه خود اعلام کرد چالش دفاع هوایی این کشور ترکیبی از سلاح ها، پرتابه‌ها و مهمات از جمله موشک‌های کروز از سوی دشمنان است. 
 
بیانیه وزارت دفاع هند درست چند روز پس از آن منتشر شد که آمریکا هند را به کنار گذاشتن قرارداد تسلیحاتی با روسیه و انتخاب سامانه‌های پدافندی آمریکا ترغیب کرد. 
 
در ۱۹ دسامبر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت اس-۴۰۰ یک موضوع دراز مدت است. در یک مقطع زمانی خاص یک انتخاب استراتژیک وجود دارد که باید در خصوص سیستم عامل‌ها و سامانه‌ها لحاظ شود. ما هند را تشویق می‌کنیم که به سامانه‌های ما به عنوان کارآمدترین نوع نگاه داشته باشد، زیرا این کشور با چالش‌هایی در منطقه هند و اقیانوس آرام روبرو است. 
 
آمریکا چالش مشابهی را با ترکیه بر سر خرید سامانه اس-۴۰۰ دارد. با این حال و علی‌رغم تهدیدات تحریمی واشنگتن، آنکارا از کنار گذاشتن قرارداد تسلیحاتی با روسیه امتناع کرده و اواسط امسال اولین محموله از این سامانه را نیز تحویل گرفت. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار