کارشناسان اعلام کرده‌اند وقوع توفان پس از آتش‌سوزی در استرالیا، از آغاز دوره جدید خشکسالی در نواحی شرقی این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری ان بی سی، پس از آتش سوزی‌های گسترده در ایالت شرقی نیوساوت ولز استرالیا که مناطق وسیعی از جنگل‌ها را طعمه حریق کرد و باعث ورود میلیون‌ها تُن گاز دی اکسید کربن به اتمسفر شد، این بار بخش‌هایی از شرق این کشور در معرض توفان و سیل قرار گرفته است.

در پی وقوع توفان و بارش باران پس از آتش سوزی، حجم زیادی خاکستر ناشی از بقایای جنگل‌های سوخته، شسته شده و روی زمین جاری است. توفان در برخی مناطق به حدی شدید بوده که به جاری شدن سیل منجر شده است.

ساکنان محلی معتقدند این اتقاق در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

توفان در برخی مناطق موجب خاموش شدن آتش شده، ولی این حجم از بارندگی برای اطفاء کامل آتش در همه نقاط کافی نبوده است. برخی از کارشناسان اعلام کرده اند وقوع توفان پس از آتش سوزی، از آغاز دوره جدید خشکسالی در نواحی شرقی استرالیا خبر می‌دهد.

آتش‌نشان‌ها در سه ایالت جنوبی «ویکتوریا»، «نیو سوث ولز» و «کوئینزلند» که بیشترین آسیب را از این آتش‌سوزی‌ها دیده‌اند، اعلام کردند بارش باران موجب خاموش شدن تمامی مناطقی که طعمه حریق شده‌اند نخواهد شد، اما کار آن‌ها را بسیار آسان خواهد کرد.

با این حال شدت بارش‌ها به گونه‌ای است که خطر وقوع سیل و کنده شدن درختان را افزایش می‌دهد و این احتمال وجود دارد که با افزایش سطح آب‌های سطحی تمساح‌ها به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

آتش‌سوزی فاجعه‌بار جنگلی در استرالیا از ماه اکتبر آغاز شده و بیش از ۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های این کشور را طعمه خود کرده است. شمار تلفات انسانی آتش سوزی ۲۰ نفر اعلام شده است. همچنین بر اساس داده‌های دانشگاه سیدنی، بیش از ۱۰۰۰ میلیون جانور در این آتش سوزی تلف شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار