نشست هم‌اندیشی دبیران هیات‌های جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌ اندیشی دبیران هیات‌های جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور که در سالن همایش‌های بین المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه برخی از اعضا در مرحله بازنشستگی قرار دارند و باید برای جذب جوانان اعلام نیاز شود،گفت: اعضای هیات علمی عامل توسعه علمی کشور هستند و باید فرصت حضور جوانان در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.
 
او با بیان اینکه اعلام نیاز‌ها و جذب اعضای هیات علمی باید واقعی و بر مبنای نیاز باشد، ادامه داد: موارد بسیاری از اعلام نیاز‌ها یا عدم نیاز‌ها پشتوانه واقعی ندارند.
 
رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه جذب هیات علمی بیشتر در اختیار خود دانشگاه‌ها است و دخالت هیات مرکزی در حد رعایت وحدت رویه است.
 
حجت الاسلام رضوان طلب افزود: اکنون فرصت اعلام نیاز مربوط به فراخوان بهمن ۹۸ است و دانشگاه‌ها نیاز خود را اعلام کرده‌اند که در مرحله بررسی قرار دارد.
 
او تصریح کرد: یکی از معضلات سامانه جذب اعضای هیات علمی دوره طولانی رسیدگی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
 
رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین توقف پرونده‌ها در مرکز جذب هیات علمی این وزارتخانه حدود یک ماه است که زمان قانونی آن ۴۵ روز می‌باشد و این مدت برای دانشگاه‌ها سه ماه در نظر گرفته شده و پرونده‌ها اغلب بیش از این مدت در دانشگاه‌ها معطل می‌ماند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.