اعضای حزب راستگرای لیکود به دنبال تصویب طرحی برای الحاق فوری شهرک سازی‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سیاستمداران عضو حزب لیکود با تنظیم لایحه‌ای و ارائه آن در کنست خواستار الحاق فوری شهرک سازی‌های کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونستی شدند.

تصویب این لایحه بستگی به اختلافات فعلی بر سر افتتاح پارلمان بیست و سوم رژیم صهیونیستی دارد.

حزب راستگرای لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تمام سیاستمداران حامی الحاق کرانه باختری ۵۸ کرسی کنست را در اختیار دارند.

اعضای حزب لیکود امیدوارند لایحه پیشنهادی آن‌ها از حمایت اعضای حزب «اسرائیل بیتنا» به ریاست آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونستی برخوردار باشد. در صورت کسب ۶۵ رای مثبت، این لایحه در کنست به تصویب خواهد رسید.

پیش از این وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که این رژیم تا انتخابات ۲ مارس قادر به پیش‌برد برنامه معامله قرن و الحاق قسمت‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نخواهد بود.

در همین حال خبر‌هایی منتشر شد که بر اساس آن کارشناسان آمریکایی و صهیونیستی، تدوین برنامه مشخص برای الحاق کرانه باختری را آغاز کرده‌اند.

شورای امنیت ملی سازمان ملل پیشتر در قطعنامه‌ای با انتقاد از طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه اسرائیل را برای الحاق شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار