فرماندار رودبار گفت: متاسفانه بارندگی‌های اخیر در جنوب استان کرمان سبب بروز سیل و خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی به این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود قانعی فرد فرماندار رودبار گفت: در پی بارندگی‌های اخیر متاسفانه سیل در حوزه‌های آب، برق، راه، پل ها، کشاورزی، مزارع، دامداری، مسکن و... خسارتی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و مردم وارد کرده است.

او افزود: از همان ابتدای بروز سیل ستاد بحران و همه دستگاه‌های رودبار جنوب با تشکیل جلسه، اقدامات خود را آغاز کردند و اولویت اول ما باز گشایی راه‌های دسترسی به مناطق سیل زده بود.

قانعی فرد گفت: سیل در مسیر رودبار به بخش جازموریان و از بخش جازموریان به ایرانشهر ۱۴ پل را تخریب کرده بود و متاسفانه این شرایط دسترسی و ورود نیرو‌های امدادی را به بخش جازموریان که بیشترین آسیب را دیده بود دشوار کرد، ولی اداره راهداری در جنوب استان در این شرایط به خوبی عمل کرد و در کمترین زمان به صورت موقت راه‌های ارتباطی را به مناطق سیل زده باز کرد.

او افزود: در این بحران که در جنوب استان کرمان اتفاق افتاد همه دستگاه‌ها، بخش‌های خصوصی، استان‌های همجوار، مردم و NGO‌های مختلف ورود کردند و اقدامات خوبی را در جهت کمک به مردم و زیرساخت‌ها انجام دادند.

فرماندار رودبار همچنین ضمن تشکر از همکاری استاندار هرمزگان، بیان داشت: به منظور تسریع در روند امداد رسانی به منطقه سیل زده جنوب استان کرمان گروه‌های فنی و تعدادی ماشین‌آلات سنگین از استان هرمزگان به منطقه اعزام شد و هنوز فعالیت‌های آنان در بحث اجرای سیل بند، قنوات و بازگشایی راه‌های دسترسی ادامه دارد.

قانعی فر گفت: در حوزه بهداشت با توجه به سفید بودن این منطقه از نظر شیوع ویروس کرونا، در ورودی و خروجی‌های شهرستان رودبار جنوب پایگاه‌های مشترکی را با هدف تسریع در روند خدمات رسانی به شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ایجاد کردیم تا کمک‌های غیرنقدی رابا رعایت اصول بهداشتی دریافت و به دست مردم برسانیم.

او با اشاره به اینکه ساخت مسکن از ۳ روز پیش در این منطقه آغاز شده است، افزود: سیل سبب بروز خسارت به بعضی از منازل مردم این منطقه شده است که در این شرایط بنیاد مسکن کمک‌های بسیار خوبی کرد و پس از شناسایی خانوار‌های آسیب دیده وام‌های بلاعوض در اختیارشان قرار داد.

قانعی فر گفت: زیرساخت‌های متعددی در جنوب استان کرمان از جمله شهر زهکلوت دچار خسارت شده است و دلیل آن خشکسالی‌های چند سال گذشته، تصرف حریم رودخانه‌ها توسط مردم و مسدود شدن پل‌ها بوده است که اواخر سال ۹۸ تعدادی از پل‌ها بازگشایی شد، اما برای بازگشایی تعدادی به دلیل مسائل کشاورزی با مقاومت مردم روبرو بودیم.

او به اقدامات منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی نیز در این شرایط مانند سایر دستگاه‌ها به خوبی عمل کرد و اراضی بالادستی که ۱۸ هزار هکتار بود را مورد مطالعه قرار داد وپس از آن ساخت ۳ بند خاکی (سد خاکی) را در دستور کار خود گذاشتند که تاکنون اولین سد به اتمام رسیده است و امیدواریم ۲ سد دیگر نیز در کمترین زمان ممکن با تعیین اعتبار به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار