آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد؛

ارسال ماسک‌های پوسیده به برخی ایالت‌های آمریکا

برخی ایالت‌های آمریکا محموله‌هایی را دریافت کرده‌اند که حاوی اقلام پزشکی تاریخ مصرف گذشته هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت برخی ایالت‌ها و شهر‌های آمریکا که محموله‌های حاوی ماسک، دستکش، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر اقلام مورد نیاز را برای مقابله با شیوع کرونا دریافت کرده‌اند با شرایط غیرمنتظره‌ای مواجه شده‌اند و اقلامی که دریافت کرده‌اند قابل استفاده نیست.

بر اساس این گزارش، حدود شش هزار ماسک ارسالی به ایالت آلاباما پوسیده و تاریخ انقضای آن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۰ بود. بیش از ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی ارسالی به شهر لس آنجلس نیز دچار شکستگی بود و باید تعمیر می‌شد. ماسک‌هایی که به ایالت اورگن ارسال شده بود به علت برخی معایب برای استفاده کارکنان بخش بهداشت و درمان مناسب نبود.

«چارلز بویل» سخنگوی ایالت اورگن می‌گوید تعدادی از محموله‌هایی که از ذخایر راهبردی ملی دریافت کرده‌ایم تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است. در حالی که به ما گفته می‌شود بسیاری از این اقلام تاریخ گذشته قابل استفاده برای مقابله با ویروس کروناست، در عمل‌های جراحی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ذخایر راهبردی ملی آمریکا بزرگ‌ترین مرکز تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در زمان بحران به شمار می‌آید.


بیشتر بخوانید: جنگ جهانی بر سر تجهیزات پزشکی!


وی افزود برخی از این اقلام در دوره شیوع ویروس H۱N۱ در بیش از یک دهه گذشته خریداری شده است و ماسک‌ها به دلیل نواقصی که دارد از جمله اقلامی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا پیشتر دستور جمع آوری آن‌ها را صادر کرده است. این اقلام در ایالت اورگن میان کارکنان بخش بهداشت و درمان توزیع نشده است.

کمبود این لوازم جان پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با این بیماری را به خطر انداخته است. بسیاری از ایالت‌های آمریکا به رغم شیوع کرونا در آن‌ها با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بیماری که می‌تواند برای افراد سالخورده و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند خطرناک باشد. بسیاری از جوانان و کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز در برابر این بیماری از پا درآمده‌اند.

تعداد زیادی از مقامات ایالتی به خاطر تاخیر در تحویل تجهیزات از ذخایر راهبردی ملی و یا تحویل اقلامی که میزان آن‌ها بسیار کمتر از مطالباتشان است ناراضی هستند و این نارضایتی هنگامی دوچندان شده است که اقلام درخواستی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد قابل استفاده نیست.

دکتر «دان ویلیام سون» رئیس اتحادیه بیمارستان‌های آلاباما و مقام سابق بخش بهداشت عمومی این ایالت می‌گوید نامه‌های اینترنتی متعددی از بیمارستان‌ها مبنی بر آن دریافت کرده است که نوار پلاستیکی نگهدارنده ماسک‌ها به روی صورت پوسیده است و این ماسک‌ها در صورتیکه نوار آن‌ها تعویض نشود قابل استفاده نیست.

شهر مونتگمری در ایالت آلاباما نزدیک به شش هزار ماسک پزشکی از انواع مختلف دریافت کرده است که نوار‌های آن‌ها پوسیده است.

سناتور آمریکایی «دوگ جونز» از ایالت آلاباما می‌گوید این مسئله بسیار نگران کننده است، زیرا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری به شدت نیاز به ماسک است. نبود نظارت کافی بر ذخایر ملی به منظور جلوگیری از ارسال ماسک‌های تاریخ گذشته و پوسیده مشکلی جدی است.

سناتور «کوری گاردنر» از ایالت کلرادو نیز روز جمعه خواستار نظارت و مدیریت بر ارسال و توزیع دستگاه‌های تنفس مصنوعی از ذخایر راهبردی ملی شد. لس آنجلس نیز حدود ۱۷۰ دستگاه تنفس مصنوعی را از ذخایر ملی دریافت کرده که نیازمند تعمیر است و «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد دستگاه‌ها به منظور تعمیر به یک شرکت ارسال شده است.

هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا از نیوهمپشایر نیز در نامه‌ای به وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد بسیاری از اقلامی که این ایالت دریافته کرده است تاریخ گذشته است و بیش از ۱۶ هزار دستکش لاتکس به دلیل حساسیت زا بودن لاتکس کاربرد پزشکی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار