بنا به اعلام مقامات محلی آمریکا، نزدیک به ۹۲ درصد از زندانیان یکی از زندان‌های ایالت ایندیانا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مقامات محلی آمریکا افشا کردند که اکثر زندانیان ایالت ایندیانا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بنا به اعلام شیکاگو تریبون، کمیته برنامه‌ریزی اضطراری که چندین منطقه را در ایالت ایندیانا پوشش می‌دهد، در جلسه‌ای این اطلاعات را افشا کرد. در این گزارش آمده که نتیجه آزمایش ۹۲ درصد از مجموع ۱۳۷ زندانی بازداشتگاه وست ویل در ایالت ایندیانا مثبت اعلام شد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تحت فشار مقامات حزب دموکرات، دستور داد تا در برخی از ایالت‌های این کشور از جمله لوئیزیانا و اوهایو، که تنها در یکی از زندان‌های آن‌ها نزدیک به ۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شد، برخی از زندانیان خود را به طور موقت آزاد کنند.

پیشتر گزارش شد تعداد زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در اوهایو ۲۱ درصد از شمار کل مبتلایان به کرونا را در این ایالت تشکیل می‌دهد. تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت اوهایو شناسایی شد که از این تعداد دو هزار و ۵۶۵ نفر بستری و ۴۷۱ نفر جان باختند.

خبرگزاری رویترز چندی پیش گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان‌های آمریکا از تعداد مبتلایان در خانه‌های سالمندان این کشور فراتر رفته و بازداشتگاه‌های این کشور را به بزرگترین مرکز شیوع کرونا تبدیل کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، زندان ناحیه «کوک» در شیکاگو از مبتلا شدن ۳۰۴ تن از زندانیان و ۲۱۳ نفر از کارکنان خود به کرونا خبر داده است و این رقم احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا قرار است از چهار هزار و ۵۰۰ زندانی دیگر در این بازداشتگاه، آزمایش کرونا گرفته شود.

آمریکا تاکنون بیشترین خسارت جانی را در میان کشور‌های جهان از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است. در حالی که دونالد ترامپ درصدد بازگشایی ایالت‌ها پس از وضع مقررات قرنطینه عمومی و وضع اضطراری است، شمار قربانیان کرونا در این کشور از مرز ۴۸ هزار نفر عبور کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار