رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه درباره کرونا، دریافت هشدار‌های متعدد پیش از همه‌گیری این ویروس را رد نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه درباره کرونا گزارش‌های منتشر شده رسانه‌ها مبنی بر اینکه نهاد‌های اطلاعاتی این کشور بار‌ها به او درباره شیوع کرونا هشدار داده بودند را رد نکرد.

ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره اینکه برخی گزارش‌ها حاکی است در ماه‌های ژانویه و فوریه هشدار‌های متعددی به او درباره شیوع ویروس کرونا داده شده است گفت: «باید چک کنم. باید چک کنم. می‌خواهم تاریخ دقیق هشدار‌ها را بررسی کنم.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اواخر دیروز دوشنبه گزارش داد به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره خطرات ویروس کرونا در گزارش‌های اطلاعاتی ماه‌های ژانویه و فوریه بار‌ها هشدار داده شده بود.

به گفته مقامات کنونی و سابق آمریکا که نامی از آن‌ها برده نشده، این هشدار‌ها که تعداد آن‌ها بیشتر از دوازده بار است در زمانی که ترامپ هنوز خطرات همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ را دست‌کم می‌گرفت، در خلاصه گزارش طبقه‌بندی شده روزانه درباره مهمترین موضوعات جهانی و تهدیدات امنیتی گنجاده شده بود.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که بیش از یک سوم مجموع مبتلایان در سطح جهان متعلق به این کشور هستند.

در حال حاضر یک میلیون و ۱۳ هزار و ۲۹۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون ۶ هزار و ۶۴۸ نفر از کارکنان پنتاگون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار