حزب آبی‌وسفید: کابینه جدید اسرائیل هفته دیگر رسما معرفی می‌شود

حزب آبی‌وسفید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعضای کابینه جدید متشکل از ائتلاف این حزب با حزب لیکود تا هفته دیگر معرفی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای‌نت، حزب آبی‌وسفید رژیم صهیونیستی اعلام کرده که مراسم سوگند برای تشکیل کابینه جدید صهیونیستی را طی هفته آینده برگزار می‌کند. به گفته این حزب صهیونیستی قرار است جزئیات ائتلاف حزب آبی‌وسفید و حزب لیکود، هفته آینده اعلام شود و مراسم تحلیف کابینه نیز برگزار خواهد شد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی به برخی از مفاد توافق‌نامه بین دو حزب ایراد وارد کرد. قرار شد که این بندها حذف شود و توافق بروزرسانی گردد.

پس از آنکه برخی از احزاب مخالف به دیوان عالی رژیم صهیونیستی شکایت کردند و توافق را غیرقانونی خواندند، دیوان عالی ضمن تشکیل جلسه رای به اصلاح توافق داد. مخالفان تاکید داشتند که نتانیاهو به دنبال از بین بردن دموکراسی در اراضی اشغالی است.

در حالی که اراضی اشغالی طی ماه‌های اخیر وارد یک بن‌بست سیاسی همه‌جانبه و گمانه‌زنی‌ها هم بر برگزاری انتخابات چهارم متمرکز شده بود، توافق نتانیاهو و گانتز در لحظات آخر رسانه‌ای شد.

بر اساس این توافق، گانتز و نتانیاهو به توافق رسیدند. براساس این توافق پست نخست‌وزیری هر هجده ماه یکبار بین نتانیاهو و گانتز جابجا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار