معاون وزیر دفاع روسیه تاریخ تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ روسیه به نیرو‌های مسلح این کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی کریوروچکو، معاون وزیر دفاع روسیه دیروز پنجشنبه تاریخ تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ روسیه به نیرو‌های مسلح این کشور را اعلام کرد.

کریوروچکو در مصاحبه با نشریه نظامی «دفاع ملی» گفت: آزمایشات بر روی سامانه اس-۵۰۰ به پایان رسیده است و نخستین محموله سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۱ به نیرو‌های مسلح روسیه تحویل داده می‌شود.

او افزود: قرارداد‌های خرید سامانه دفاعی اس-۵۰۰ با سایر کشور‌ها از سال ۲۰۲۱ امضا می‌شود و تحویل آن‌ها به بعد از سال ۲۰۲۵ موکول خواهد شد.

کریوروچکو اظهار کرد که مرحله آزمایش‌های نهایی در برخی سکو‌ها در حال انجام است و نیرو‌های نظامی و متخصصان در حال آموزش عملکرد آن به کارآموزان هستند.

از مهمترین قابلیت‌های اس-۵۰۰ امکان رهگیری موشک‌های بالستیک در هر مرحله از مسیر، از جمله پیچیده‌ترین فضایی که در آن هدف با سرعت چند کیلومتر در ثانیه پرواز می‌کند را شامل می‌شود.

پیشتر سرگئی چموزوف، رئیس شرکت صنایع دفاعی روستک اعلام کرد با شروع تولید اس-۵۰۰، اولویت اول تجهیز ارتش روسیه خواهد بود. پیش از این سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خبر داده بود که تحویل سامانه‌های موشکی اس-۵۰۰ به نیرو‌های مسلح این کشور در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار