جدیدترین خبرها درباره شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۴۲ نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۸۷ هزار و ۳۳۲ نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۹۶ تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برخی کشورها کاهش پیدا کرده بود، اما افزایش ناگهانی موارد آلوده به این ویروس موجب نگرانی کشورها درباره شیوع موج دوم این بیماری شده است.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

بنا به گفته مقامات بهداشتی ترکیه، با شناسایی ۵۳ نفر دیگر در این کشور که به تازگی بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند شمار جان باختگان این ویروس در ترکیه به ۳ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

شمار مبتلایان در این کشور نیز با شناسایی یک هزار و ۷۰۴ نفر دیگر به ۱۴۱ هزار و ۴۷۵ مبتلا افزایش یافت.

۴ سال پیش

دست کم ۲۰ هزار نفر در مراکز نگهداری سالمندان در انگلیس و ولز بر اثر عواقب ناشی از انتشار بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

۴ سال پیش
فاصله‌گیری پنس از ترامپ به خاطر کرونا

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از مثبت شدن تست کرونای دستیار مطبوعاتی خود تصمیم گرفته است برای چند روز فاصله، خود را با دونالد ترامپ حفظ کند.

پیش از این کاتلین کولینز، خبرنگار سی‌ان‌ان در کاخ سفید گفته بود مایک پنس که معمولا در بازدید ها و مراسم مختلف در مقابل رسانه ها ماسک نمی زند، امروز با ماسک وارد کاخ سفید شده است.

۴ سال پیش

دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد یک هزار و ۷۴۶ نفر در این کشور به خاطر کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته در ایالات متحده به ویروس کرونا آلوده شده اند.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک نیز از جان باختن ۱۹۵ نفر دیگر در این ایالت در این مدت خبر داد.

۴ سال پیش
فرانسه در رده چهارم جهان بعد از آمریکا، انگلیس و ایتالیا در آمار قربانیان

قربانیان ویروس کرونا در فرانسه در بیمارستان‌ها و مراکز سالمندان این کشور به ۲۶ هزار و ۹۹۱ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که شمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این کشور نیز به ۲۱ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
افزایش مجدد آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ایتالیا

بر اساس آمار جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا، این کشور شاهد افزایش مجدد آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر، یک هزار و ۴۰۲ مورد بوده است که بیشتر آن در منطقه لمباردی دیده شده است. در منطقه لمباردی یک هزار و ۳۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده است.

مجموعه مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ایتالیا، به ۲۲۱ هزار و ۲۱۶ مورد رسیده است.

همچنین ۱۷۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع آمار جان‌باختگان به ۳۰۹۱۱ نفر رسیده است، تقریبا نیمی از آمار جان‌باختگان مربوط به منطقه لمباردی است.

۴ سال پیش

خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد در ایام سعید فطر و از سی ام ماه مبارک رمضان تا چهارم ماه شوال ممنوعیت رفت‌وآمد سراسری در این کشور برقرا خواهد بود و تمام تدابیر پیشگیرانه ادامه می‌یابد.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۳۴۷ نفر به کرونا آلوده شده اند و شمار مبتلایان به ۱۰ هزار و ۹۳ نفر رسیده است.

همچنین در این مدت با مرگ ۱۱ نفر دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونا در مصر به ۵۴۴ نفر رسید و تا کنون ۲ هزار و ۳۲۷ نفر نیز بهبود یافته اند.

۴ سال پیش
ابتلای بیش از ۳۴۰۰ نفر دیگر به کرونا در انگلیس طی یک شبانه‌روز

وزارت بهداشت انگلیس گزارش داد که طی شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۴۰۴ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر شمار مبتلایان به ۲۲۶ هزار و ۴۶۳ نفر رسیده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۷ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که با احتساب این موارد، شمار قربانیان به ۳۲ هزار و ۹۶۲ نفر افزایش یافت.

قرار است تغییراتی در تدابیر محدود کننده اتخاذ شده برای مبارزه با ویروس کرونا در انگلیس  ایجاد شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، احتمال دارد بخش‌هایی از انگلیس تا مدت زمان بیشتری در قرنطینه کامل باقی بمانند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت یمن گزارش داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با با جان باختن یک نفر دیگر به ۱۰ نفر رسید و شمار افراد مبتلا نیز با ۱۰ مورد ابتلای جدید به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

پیش از این طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی در صنعا هشدار داده که هدف ائتلاف متجاوز سعودی از حمله به مراکز قرنطینه پزشکی در یمن، فراهم کردن زمینه برای وارد کردن ویروس کرونا به این کشور و گسترش آن است.

۴ سال پیش

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان با ابتلای ۱۰۴ نفر دیگر به ۲ هزار و ۶۹۳ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر ۹۲۵ بیمار کرونایی در جمهوری آذربایجان در بیمارستان‌های ویژه بستری اند که وضعیت ۲۸ نفر از آن‌ها وخیم و۴۲ نفر نسبتا وخیم و بقیه پایدار گزارش شده است.

۴ سال پیش
روسیه ادعا‌ها درباره دستکاری آمار قربانیان کرونا را رد کرد

«تاتیانا گلیکوا»، معاون نخست‌وزیر روسیه، با رد ادعاها درباره درباره دستکاری آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور اعلام کرد: «بار دیگر تاکید می‌کنم اطلاعاتی را که روز گذشته در دیدار با رئیس‌جمهور به آن‌ها اشاره کردم صحیح بودند. اطلاعاتی مبنی بر اینکه قربانیان کرونا در روسیه ۷.۶ مرتبه کمتر از آمار جهانی است.»

طبق آخرین آمار ستاد مبارزه با کرونا در روسیه ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ تن تا روز ۱۲ مه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که شمار مبتلایان کرونا در اسپانیا کمی بیش از ۲۶۸ هزار نفر است.

از آنجا که روسیه طی یک هفته گذشته روزانه بیش از ۱۰ هزار مبتلا را ثبت کرده است، احتمالا تا پایان هفته این کشور در جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کرونا در جهان قرار بگیرد.

۴ سال پیش
ترامپ خواستار بازگشایی کارخانه تسلا شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور طی پیامی در حساب توئیتری خود از مقامات ایالتی کالیفرنیا خواست تا اجازه دهند کارخانه خودروسازی تسلا مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

۴ سال پیش

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به ۷۰ هزار و ۳۴۲ نفر افزایش یافته و جان باختگان نیز به ۵ هزار و ۴۹ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: شهر مقدس نجف خالی از بیماران کرونایی شد و امروز سه شنبه آخرین بیمار کرونایی از بیمارستان مرخص شد.

۴ سال پیش
روسیه در آستانه کسب جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کرونا در جهان

خبرگزاری تاس با بررسی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های روسیه اعلام کرد روسیه با بیش از ۲۳۰ هزار مبتلا به زودی پس از آمریکا در جایگاه دوم بیشترین مبتلایان کووید-۱۹ در جهان قرار می‌گیرد.

۴ سال پیش

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۶،۵۲۶ نفر افزایش یافت که حال ۶۷ نفر از آنها وخیم است.

۴ سال پیش
کرونا در ژانویه به برزیل رسیده بود

هر چند اولین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در برزیل و نیز اولین مورد در منطقه، در تاریخ ۲۵ فوریه در شهروندی برزیلی در شهر سائوپائولو تشخیص داده شد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این ویروس از هفته‌ها قبل‌تر در این کشور شیوع پیدا کرده است.

بر اساس مطالعه‌ای منتشر شده  توسط "بنیاد اُسوالدو کروز" (فیوکروز) که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات پزشکی آمریکای لاتین است، کووید-۱۹ در اولین هفته از ماه فوریه که همزمان با زمان برگزاری کارناوال در این کشور بوده، در برزیل جریان داشته است. این تاریخ، بیش از ۲۰ روز قبل‌تر از اولین مورد به ثبت رسیده توسط مقامات حوزه بهداشت و سلامت این کشور است.

 

۴ سال پیش

مرکز مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد با ابتلای ده هزار و ۸۹۹ نفر دیگر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان در این کشور به ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ نفر رسید. به این ترتیب این کشور گوی سبقت را از انگلیس ربود و در جایگاه سوم کشورهای جهان قرار گرفت که بیشترین شمار مبتلایان را دارند. مرکز مقابله با کرونا در روسیه همچنین اعلام کرد شمار جان‌باختگان کرونا در این کشور با ۱۰۷ مورد افزایش به دو هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت سنگاپور امروز ۸۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد که به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۲۴،۶۷۱ مورد رسید.

۴ سال پیش
بهبود مسن ترین شهروند اسپانیایی مبتلا به کرونا

مسن‌ترین زن اسپانیا که ۱۱۳ ساله است، به عنوان مسن‌ترین فردی که از ویروس کرونا بهبود یافته است، شناخته می‌شود.

جدیدترین اخبار کرونایی جهان/ نگرانی کشورها از شیوع موج دوم این بیماری

۴ سال پیش

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی پاکستان با شناسایی ۱،۱۴۰ نفر مبتلای جدید به کرونا تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۳۲،۰۸۱ نفر رسید. تعداد جان باختگان هم با فوت ۳۹ نفر طی شبانه روز گذشته به ۷۰۶ و تعداد بهبودیافته‌ها به ۸،۵۵۵ افزایش یافت.

۴ سال پیش
مرگ ۵ بیمار کرونایی در آتش‌سوزی بیمارستانی در روسیه

بر اثر وقوع آتش‌سوزی در یک بیمارستان در سن‌پترزبورگ روسیه پنج بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

۴ سال پیش

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۲۲۳،۰۶۰ نفر و تعداد موارد فوتی نیز به ۳۲،۰۶۵ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. به گفته این مرکز، طی شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلا هم جانشان را از دست دادند. با احتساب موارد جدید، تا کنون ۱۰۹۳۶ نفر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده و ۲۵۸ تن جان باخته‌اند.

۴ سال پیش

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز (سه شنبه) در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد ابتلای جدید در این کشور ثبت شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین تاکید کرد هیچ مورد جدید فوتی بیماران مبتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است.

۴ سال پیش

شمار مبتلایان به کرونا در سوریه به ۴۷ نفر رسید که از این تعداد تاکنون ۳ نفر جان باخته و ۲۹ نفر بهبود یافته‌اند.

۴ سال پیش

آمریکا در حال حاضر همچنان در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. نزدیک به یک سوم مبتلایان جهان در این کشور هستند. از میان ۴ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۵۲ مورد ابتلایی که تاکنون در جهان ثبت شده است یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳۴ مورد مربوط به آمریکا می‌باشد. این کشور از نظر تعداد قربانی نیز پیشتاز است و تاکنون ۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت درباره شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشورهای جهان

جدیدترین اخبار کرونایی جهان/ نگرانی کشورها از شیوع موج دوم این بیماری

۴ سال پیش

ترکیه محدودیت‌های کرونایی را چهار روز دیگر تمدید کرد. رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد محدودیت‌های جدید از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه که تعطیلی رسمی است، ادامه می‌یابد.

۴ سال پیش

اطلاعات موسسه رابرت کخ آلمان حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با ۹۳۳ مورد افزایش به ۱۷۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسیده است.
به موجب این اطلاعات، شمار جان‌باختگان نیز ۱۱۶ مورد افزایش داشته و به هفت هزار و ۵۳۳ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مکزیک از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۶،۳۲۷ نفر و شمار جان باختگان به ۳،۵۷۳ نفر خبر داد.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۶۸،۳۳۱ نفر و شمار جان باختگان به ۱۱،۵۱۹ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه میگی دروغه برای چی میخونی؟

فقط تو میدونی راست چیه آره؟
آخرین اخبار