نخست وزیر لبنان با تأکید بر اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، اعلام کرد از ذره‌ای از خاک کشورش نخواهد گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، نخست وزیر لبنان با تأکید بر ضرورت مجبور کردن دشمن صهیونیستی بر اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، اعلام کرد از ذره‌ای از خاک کشورش نخواهد گذشت.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان به هنگام بازدید از مقر نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد، مستقر در شهر «الناقوره» اعلام کرد: لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است و ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا دشمن اسرائیلی را به اجرای این قطعنامه و نیز عقب نشینی از سرزمین‌های اشغالی لبنان مجبور سازد؛ چرا که این دشمن حاکمیت لبنان را از زمین، هوا و دریا نقض کرده و لبنان را تهدید می‌کند و در برابر جهان اقدامات خصمانه اش را آشکار کرده و به دنبال آن است که به افکار عمومی این چنین تلقین کند که از سازمان ملل و مصوبات بین المللی آن نیز فراتر است.

حسان دیاب در ادامه اعلام کرد حضور نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد موسوم به «یونیفل» تحت اراده‌ای بین المللی نیست؛ بلکه با تمایل لبنانی‌ها صورت گرفته است. وی گفت: ادامه اشغالگری مانع ایجاد ثبات خواهد شد و ما از ذره‌ای از خاک کشورمان کوتاه نخواهیم آمد.

دیاب همچنین گفت: لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و نیز نقش یونیفل و حفظ مأموریت خود بدون هیچ کوتاهی پایبند است؛ چرا که نیاز به آن، ضرورتی مؤکد در سایه تلاش‌های مداوم رژیم صهیونیستی برای بی ثباتی است.

نخست وزیر لبنان همچنین بر اهمیت ادامه یافتن هماهنگی یونیفل با ارتش لبنان به منظور جلوگیری از هرگونه سردرگمی و در چارچوبی که وظایف نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل را تسهیل می‌کند، تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خداکنه والا
آخرین اخبار