تظاهرکنندگان انگلیسی در شهر بریستول مجسمه ادوارد کلستون، از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا و تاجر برده در قرن ۱۷ را سرنگون کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرکنندگان معترض به تبعیض نژادی در شهر بریستول انگلیس مجسمه ادوارد کلستون، تاجر برده در قرن ۱۷ میلادی را در مرکز این شهر سرنگون کردند.

سرنگونی نماد برده‌داری در بریستول انگلیس 01

تظاهرکنندگان انگلیسی در شهر بریستول در جنوب غربی این کشور مجسمه معروف تاجر برده را با طناب پایین کشیده و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به ادوارد کلستون از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود ۸۰ هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

دیوید الوسوگا، یک مورخ انگلیسی در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی تاکید کرد: «این تصور صحیح نیست که کلستون کار‌های بزرگی انجام داد، او یک تاجر برده و قاتل بود. این اقدام باید پیش‌تر صورت می‌گرفت.»

حدود ۱۰ هزار نفر در تظاهرات در شهر بریستول انگلیس و سرنگونی مجسمه ادوارد کلستون حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوانی
۰۲:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام.
خبر خوشحال کننده ایست. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
یه همچین ادمایی نماداشونن؟!!!!!!!!....واقعا اینا چی دارن که یه عده عاشقشونن و گلو واسشون پاره میکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بت های پوشالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
این فرد یک آدم ربا بوده است. آن هم نه یکی دو نفر بلکه 80000 نفر که ممکن است چند برابر این در حین انتقالات جان خود را از دست داد باشند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
ترامپ ناشی از سوء مدیریت در گفتمان جهانی و داخلی جامعه خفته رنگین پوستان جهان بویژه داخل امریکا را که قصد بهره برداری انتخاباتی داشت، بیدار نمود به گونه ایی که کنترل به لحاظ تشدید بیکاری ناشی از همه گیری کووید که بالغ بر 40 میلیون میباشند؛ را از دست داد.
لذا جامعه حدود 15 درصدی آمریکا در بیشتر ایالت ها 13 روز است خیابان ها را با تظاهرات خود ترک نکرده و جمهوری خواهان دیگر با روند موجود شانسی در پیروزی انتخابات پیش رو در آبان 99 ندارند.
آخرین اخبار