دبیرکل عصائب اهل حق با انتقاد از طرح‌های فرهنگی آمریکا، هدف از اجرای آن‌ها را تغییر دادن ارزش‌های جامعه عراق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العهد، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق عراق امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد طرح‌های فرهنگی آمریکا در عراق با هدف تغییر عادت ها، ارزش‌ها و سنت‌های های جامعه اصیل عراقی به انجام می‌رسد.

قیس خزعلی در سخنانی که به مناسبت ششمین سالگرد تأسیس گروه الحشد الشعبی بیان می‌کرد، در خصوص حسن ظن موجود در میان سیاستمداران عراقی در قبال پروژه‌های آمریکا سؤال کرد و گفت: آیا آمریکا نخستین کشوری نبود که پرچم همجنسگرا‌ها را در کنسولگری اش در استان اربیل بالا برد؟

وی در ادامه افزود: هر عراقی می‌داند تشویق به همجنسگرایی در داخل عراق به چه معناست. این مسأله هدف گرفتن فرهنگ عراق و نیز آداب و رسوم و ارزش‌های جامعه عراق است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق همچنین تصریح کرد: نقش انگلیس به عنوان هم پیمان آمریکا و نیز اتحادیه اروپا و استرالیا در این میان نمایان است. آیا آمریکا خواهان رساندن خیر به عراق از ناحیه فرهنگی است؟ و آیا می‌خواهد ارزش‌ها و عادت‌های شخصی خانوار‌های عراقی را تقویت کند؟ به طبع چنین نیست.

گفتنی است برنامه موسوم به آیلپ (IYLEP- Iraqi Young Leaders Exchange Program) که برنامه آموزشی مختص نوجوانان عراقی است و توسط سفارت ایالات متحده در بغداد و دفتر فرهنگی وزارت امور خارجه آمریکا طراحی و در میان عراقی‌ها در حال اجراست، مسئولان و کارشناسان عراقی را نگران کرده است.

مقامات عراقی با هشدار درباره از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی میان شرکت کنندگان در این برنامه، به دنبال پیداکردن جواب سوال خود درباره اهداف پشت پرده این برنامه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار