رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:شورا‌های حل اختلاف شرق استان در حوزه صلح و سازش رتبه بالایی دارند.

رتبه بالای شورا‌های حل اختلاف شرق کرمان در امرسازشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به جایگاه برتر شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در سطح کشور، گفت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان به ویژه شهرستان ریگان رتبه بالایی در حوزه صلح و سازش دارند.

او افزود: در این شهرستان بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم می‌شود.

اودر آیین تکریم اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان ریگان اظهار کرد: بالا بودن آمار صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان نشان از صلح اندیشی مردم و نفوذ کلام متنفدان و معتمدان شورا‌ها دارد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با قدردانی از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف و معتمدین این شورا‌ها یادآور شد: اعضای شورا‌های حل اختلاف، معتمدین، متنفذان و سران طوایف در شرق استان کرمان در راستای ارتقای سلامت و امنیت جامعه و افزایش صلح و سازش و مدارا تلاش‌های خوبی داشته و شایسته قدردانی هستند.

موحد ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها را اقدامی بزرگ و شایسته تحسین دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی بر مبنای وظیفه داتی خود در تمامی پرونده‌ها از جمله دعاوی خانوادگی و سایر پرونده ها، حکم صادر می‌کند که این صدور حکم دعوا را پایان نمی‌دهد وممکن است حتی منجر به ایجاد دعاوی جدیدی شود.

او با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف صفا و برادری را ایجاد کرده و در کوتاهترین زمان ممکن رفع نزاع می‌کنند، یادآور شد: دعاوی در سیستم قضایی در مدت زمان طولانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه ممکن می‌رسند و این عین عدالت است.

او تصریح کرد: هر مومنی که در مسیر صلح و سازش قدم بردارد تمام ثمرات و رحمت الهی نثار او خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه‌های قوه قضاییه در مسیر تحول جز با همکاری مردم شدنی نیست و این قوه زمانی می‌تواند یک گام به سمت جلو بردارد که توان اقیانوس مردمی رادر کنار خود داشته باشد و با اتکا به توانمندی مردم مشکلات قضایی کشور را حل و فصل کند.

موحد افزود: شورا‌های حل اختلاف، مصلحین قرآنی و دیده بان‌های پیشگیری از نهاد‌ها و ظرفیت‌های مردمی قوه قضائیه هستند که در مسیر تحولی این قوه تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی قضایی استان کرمان بیان داشت: وجود و فعالیت نهاد‌های مردمی در کنار دستگاه قضائی موجب می‌شود که در پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده، اختلافات مالی، مشکلات مردم با نرمش و مدارا حل شود و قاطعیت و جدیت دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدین، اشرار و مخلان امنیت عمومی به کار گرفته شده و از دست اندازی آن‌ها به اموال عمومی و بیت المال خودداری شده و اجازه داده نشود که خللی در امنیت عمومی مردم ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از زندان بم بازدید کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر یک روزه به مناطق شرقی استان کرمان از زندان بم بازدید و مشکلات مددجویان این زندان را مورد بررسی قرار داد.

یدالله موحد در این بازدید دو ساعته، ضمن استماع درخواست‌های مددجویان زندان بم، دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کرد.

او در حاشیه این بازدید، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح وتربیت مددجویان زندان‌ها را از اولویت‌های قوه قضائیه برشمرد و ادامه داد: معتقدیم که زندان‌ها باید جایی برای مجازات مخلان نظم و امنیت عمومی، اشرار و متعدیان به حقوق بیت المال باشد و باید با استفاده از سازوکار‌های قانونی پیش بینی شده از جمله مجازات‌های جایگزین حبس، مانع ورود سایر افراد به زندان‌ها شد.

کلنگ زنی و افتتاح دو پروژه عمرانی در شرق استان کرمان

با حضور رئیس کل دادگستری، معاونین دادگستری و جمعی از مسئولان قضایی و شهرستانی کلنگ اجرایی بازداشتگاه موقت فرماندهی انتظامی ریگان بر زمین زده شد.

همزمان با این کلنگ زنی، مهمانسرای دادگستری این شهرستان نیز افتتاح شد.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان در این مراسم گفت: با توجه به فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان ریگان با زندان بم، در حوزه بدرقه متهمان در این شهرستان مشکلاتی وجود داشت که به منظور رفع این مشکلات، پیگیری‌های لازم برای ایجاد بازداشتگاه موقت در فرماندهی انتظامی این شهرستان در سطح استانی و ملی انجام شد.

سلطانی زرندی اظهار کرد: در نهایت با احداث بازداشگاه موقت مورد تایید سازمان زندان‌ها در محل فرماندهی انتظامی شهرستان ریگان موافقت شد که در سفر روز جاری رییس کل دادگستری استان به این شهرستان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این بازداشتگاه بر زمین زده شد.

او افزود: بازداشتگاه موقت فرماندهی انتظامی شهرستان ریگان با ۱۲۰ مترمربع زیربنا طی سال جاری احداث شده و به بهره برداری خواهد رسید.

سلطانی زرندی بیان کرد: همچنین در سفر رئیس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان ریگان یک باب مهمانسرای دادگستری ریگان نیزافتتاح شد.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان تصریح کرد: در سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان ریگان ضمن برگزاری جلسه شورای قضایی، مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مرتبط با زندان، پزشکی قانونی و سایر مراجع مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانی زرندی اظهارداشت: در این سفر همچنین آئین تکریم اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان ریگان نیز با حضور رییس کل دادگستری استان انجام شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار