مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شهرستان داراب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس در سفر به شهرستان داراب بیان کرد: محور اصلی فسا-داراب-بندرعباس در ۳ کارگاه فعال است و ۵ گروه خاک ریزی ، خاک برداری و عملیات راه سازی مشغول فعالیت هستند.

او، تصریح کرد: محورهایی که در حال راه سازی هستیم  از شلوغ ترین و پرحادثه ترین نقاط شهرستان داراب هستند که یکی از آن ها کمربند جنوبی داراب و دیگری جاده اصلی سه راهی دولت آباد تا کارخانه سیمان ۱۳ کیلومتر بوده که در حال حاضر ۶ کیلومتر آن قیرپاشی شده و آماده آسفالت است و مابقی در صورت تامین قیر مورد نیاز به زودی پایان می یابد.

زاهدی، با اشاره به فعال بودن طرح بزرگراه محور قدیم فسا – داراب ادامه داد: انتظار می رود که اعتبارات مورد نیاز به طرح اختصاص یابد تا بتوانیم تمام طرح های استان را فعال نگه داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس به فعالیت ۲ کارگاه راه سازی در محور سه راهی دولت آباد تا زرین دشت اشاره کرد و افزود: یکی از سمت دولت آباد و دیگری از سمت زرین دشت مشغول فعالیت هستند که با اجرای این طرح نیز بخش زیادی از مشکلات مردم در مسیر داراب زرین دشت برطرف می شود.

او، اضافه کرد: لایحه حذف قیر از بودجه امسال مطرح شده که از دولت و مجلس می خواهیم موضوع را پیگیری کرده تا ما بتواینم مطالبات پیمانکاران را پرداخت و تا پایان  امسال بخش اعظمی از طرح های راه سازی فارس تکمیل و ۱۵ کیلومتر بزرگراه داراب به شیراز نیز به مردم این شهرستان تحویل داده شود.

 زاهدی، در خصوص طرح اقدام ملی مسکن شهرستان داراب اظهار کرد: زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن  مشخص شده و برای تغییر کاربری و تصویب آن به استان ارسال و مورد تایید قرار گرفته که هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال پایش ثبت نام کنندگان است که پس از آغاز طرح در سطح کشور و شهرستان داراب نیز همزمان اجرا  می شود.

شهرستان  داراب از شهرستان های شرقی فارس بوده  که فاصله مرکز آن تا شیراز حدود ۲۷۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۲:۱۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام سالهاست به خاطر معضل جاده های غیر استاندارد شاهد تصادفات بی شماری در سطح شهرستان هستیم این اتفاق میبایست سالها پیش میفتاد واقعا جای تاسف داره که شهرستان داراب اینقدر محرومه
آخرین اخبار