شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، لزوم همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین در خصوص نقش محوری دولت‌ها در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را به تصویب رساند.

در قطعنامه روسیه و چین در بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به تصویب رسید، ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا به دلیل نادیده گرفتن حقوق سیاسی آمده است: تدابیر کشور‌ها برای مقابله با ویروس کرونا باید در چارچوب تعهدات آن‌ها در سطح بین المللی باشد.

در قطعنامه پیشنهادی مشترک روسیه و چین لزوم همکاری‌های بین المللی در مواقع همه گیری بیماری‌ها را یادآور می‌شود و در عین حال بر احترام راسخ به اصل حاکمیت کشور‌ها و اهمیت دادن به اولویت‌های ملی هر کشوری تاکید دارد.

در بخشی از این قطعنامه بر لزوم دستیابی سریع و منصفانه به دارو‌ها و واکسن و نیز تجهیزات درمانی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا برای همه کشور‌ها تاکید شد. در قطعنامه روسیه و چین همچنین بر لزوم اینکه واکسن کرونا باید دارای منافع عمومی برای همه مردم جهان باشد، تاکید شد.

قطعنامه روسیه و چین روز گذشته با اکثریت آرا  (رای مثبت ۴۷ کشور) در ژنو به تصویب رسید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار